رضا رسولی ؛ این مردم قربانی چه هستند؟ چه کسی، کجا از ناامیدی مردم ما سود می‌برد؟

0 101

عصرکاسپین / رضا رسولی درجلسه شورای شهر رشت گفت: امروز شانزدهم اردیبهشت است، میانه‌ی بهار، و طبیعت مهربان و سخاوتمند این شهر به ما یادداده است که فصل‌ها آرام می‌آیند و آرام می‌روند، اما جایی در همین شهر، در دل مردمی که ما منتخب خواسته‌ها، امید و اندوه آنان هستیم، در دل مردمی که فوتبال، به معنایی فراتر از فوتبال، چون اکسیری که خون به خون و پدر به فرزند در میان‌شان جاری است، عشقی که رنج سفرهای دراز را هموار می‌کند و آفتاب و باران را بر صندلی‌های لاکی و سکوهای سیمانی دلنشین و خواستنی، دردل نجیب¬ترین مردمی که می‌شناسیم، بهار فوتبال به یک‌باره زمستانی سرد و هراسناک شده است. کم¬تر از یک هفته‌ی پیش لبخند بر صورت جوانان ما بود، با امید تداوم حضور سپیدرود در لیگ برتر و بازگشت داماش به سطحی بالاتر، اما در اتفاقاتی سراسر شائبه، آن¬چه بر صورت این فرزندان باقی-ماند، جز اشک نیست.
این مردم قربانی چه هستند؟
چه کسی، کجا از ناامیدی مردم ما سود می‌برد؟
امروز در وضعیتی که اخلاق فدای بازی‌های پشت پرده می‌شود، در وضعیتی که آرزوهای یک شهر بازیچه‌ی وجدان‌های خاموش و پول‌های کثیف است، در وضعیتی که شفاف‌ترینِ رسانه‌ها در زمینه¬ای چون ورزش، قربانی کج¬سلیقگی¬های شخصی می‌شود، خشم و ناامیدی در گلوی پسران ما بغض و فریاد شده است و در چنین وضعیتی، آن چه البته به جایی نرسد فریاد است…
هم¬کاران محترم!
ما صدای این مردم هستیم، مردمی که سال‌ها در پایین‌ترین سطوح، در جایی که برای بزرگ‌ترین¬های این ورزش تاریک‌خانه‌ی فراموشی بوده است، امید را در صندوقچه‌های دل‌شان زنده نگه داشته¬اند.
اما حواس‌مان باشد، امید اگر از دل این مردم پر بگیرد، ماییم و صندوقچه‌های خالی، ماییم و هیچ.
هم‌کاران محترم!
حق این مردم گرفتنی است و ما امروز به پشتوانه‌ی همین مردم، دست و بازوی گرفتن این حق‌ایم. سال‌ها است شهر ما با دو تیم خصوصی، یاد روزهای پرافتخار فوتبال رشت را زنده نگه¬داشته¬است و ما به فراخور، همواره در کنار این دو تیم بوده‌ایم. تیم‌هایی که از نگاه ما ظرفی اجتماعی برای افزایش هم‌دلی بوده اند، و ما در میان خود نیز شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر هم‌کار عزیزمان، جناب آقای حاجی‌پور، برای حفط گوشه‌ای از این سرمایه هستیم.
سال‌ها است که فوتبال‌گیلان، در رشت، انزلی، تالش و جای¬جای استان نیازمند توجه است و امروز ما که داشته‌های این شهر را به درستی در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده¬ایم، وظیفه داریم از سرمایه¬های این مردم با استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی و راه¬کارهای منطقی دفاع کنیم.
پیشنهاد اینجانب تهیه‌ی نامه ای از طرف ما، ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر رشت، خطاب به فدراسیون فوتبال و تاکید صریح بر پیگیری فوری شائبه‌های موجود در وضعیت تیم‌های سپیدرود و داماش است.
در این موضوع آن¬چه گفتنی بود، گفته شد، اما اجازه می¬خواهم پیش از پایان سخنانم بار دیگر به شما هم¬کاران محترم تاریخ امروز را، نه به تعریض بلکه به انذار، یادآور شوم. امروز شانزدهم اردیبهشت هزار و سیصد و نود و هشت است و کم¬تر از یک هفته به بیست¬ و یک اردیبهشت باقی¬مانده است. صدمین سال¬روز شهادت مردی که از او گشت سرِدار بلند. کم¬تر از یک هفته¬ی دیگر یک قرن از به دار آویخته¬شدن حشمت الاطباء، دکتر ابراهیم حشمت، در میدان اعدام رشت خواهد¬گذشت.
یک قرن است که در مدح او که از یاران همیشگی میرزا و از بزرگان نهضت جنگل و از بزرگ¬ترین آزادی¬خواهان تاریخ گیلان است، بسیار گفته¬شده و بسیار شنیده¬شده¬است، اما؛
هم¬کاران محترم!
ما برای پاس¬داشت یاد مردی که در راه آزادی، مبارزه با خودکامگی و اعتلای فرهنگ این شهر و این دیار جان گذاشت، چه کرده¬ایم؟
مدت¬هاست که آماده¬سازی بنای یادبود این بزرگ¬مرد بر آرامگاه وی به مرحله اجرایی وارد شده¬است، اما دلایل غیرقابل¬قبولی باعث حرکت این پروژه در مسیری اشتباه شد و این موجب گردید تا برای جلوگیری از تداوم این روند، پروژه متوقف شود. حال با توجه به این¬که فرصت مغتنم رونمایی از این بنای یادبود در سال¬روز شهادت دکتر حشمت را از دست داده¬ایم، امیدوارم همت و هم¬کاری شما اعضای محترم در اجرای صحیح و هرچه¬سریع¬تر این پروژه، ادای دینی باشد هرچند کوچک به بزرگ¬مردی که از موثرترین چهره¬های تاریخ معاصر گیلان است.
باشد که خداوند حافظ این شهر زیبا، فرزندانش، تاریخ و فرهنگ ارزشمند آن و شما هم¬کاران عزیز باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =