صادرات پیاز، گوجه و هندوانه آزاد شد

0 77

عصرکاسپین / نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت های دولت، صادرات پیاز، گوجه و هندوانه آزاد شد.

احمد حمزه افزود: با توجه به کاهش قیمت این محصولات و زیان کشاورزان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز صادرات این محصولات را صادر کرد.
وی ادامه داد: از ابتدای کاهش قیمت محصولات کشاورزی، پیگیر رفع این مشکل بودیم و امروز با درایت دولت، شاهد برطرف شدن این مشکل هستیم.
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به تفاوت نرخ ارز در ایران و سایر کشورهای همسایه، صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل به این کشورها علاوه بر ارز آوری، سودآوری کشاورزان را هم رقم می زند.
حمزه به شعار رونق تولید اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال رهبری انجام می دهند.
اُفت قیمت محصولات کشاورزی در روزهای اخیر مشکلات زیادی برای کشاورزان منطقه جنوب کرمان ایجاد کرده بود که پیگیری مسئولان و نمایندگان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی باعث اخذ مجوز صادرات محصولات کشاورزی و خوشحالی بهره برداران شد.
در هفت ماه گذشته ۲ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان انواع محصولات کشاورزی از هفت شهرستان جنوبی کرمان صادر شده است.
جنوب کرمان با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.
این منطقه با سطح زیر کشت بیش از ۲۶۰ هزار هکتار و تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، ۶۰درصد تولیدات این بخش را در استان پهناور کرمان به خود اختصاص داده و دارای بزرگترین گلخانه های طبیعی جهان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 13 =