معضل دفع زباله رشت فقط با تخصیص اعتبارات ملی قابل حل است

0 95

عصرکاسپین /عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس از کند بودن روند ساخت تصفیه‌خانه و زباله‌سوز در منطقه سراوان رشت انتقاد کرد و گفت: معضل پسماند سراوان رشت تنها با تخصیص اعتبارات کلان ملی‌ قابل رفع است.
محمد صادق حسنی اظهار داشت: معضل سراوان رشت معضلی مختص شهر رشت و استان گیلان نیست بلکه مخاطرات آن متوجه کل کشور است بنابراین باید برای حل آن بودجه و اعتبارات کلان ملی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال اعتبارات بسیار خوبی برای ساماندهی پسماند تخصیص داده شده است عنوان کرد: این مبالغ برای توزیع عادلانه و دقیق بین هر استانی در اختیار سازمان همیاری‌ شهرداری‌های کشور قرار گرفته است.

حسنی از پیشرفت بسیار کند پروژه ساخت زباله‌سوز و تصفیه‌خانه سراوان رشت سخن گفت و ابراز داشت:‌ امیدواریم با همت و اهتمام مسئولان استانی و نمایندگان منتخب گیلان در مجلس، اعتبارات خوبی برای ادامه پروژه ساماندهی زباله و پسماند سراوان رشت جذب شود.

نماینده مردم رشت در مجلس عدم پیشرفت فیزیکی لازم در روند ساخت کتابخانه ملی رشت را نیز مورد اشاره قرار داد و ضمن انتقاد از عملکرد دولت افزود: از دولت انتظار داریم نگاه خود به بحث پروژه‌های فرهنگی را تغییر دهد و برای اجرای پروژه‌هایی در این راستا، اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

وی سرمایه‌گذاری در امور فرهنگی را یکی از نیازها و اولویت‌های اساسی هر جامعه و کشوری دانست و خاطرنشان کرد: پروژه ملی کتابخانه شهر رشت بعد از گذشت حدود ١۵ سال از شروع ساخت، به علت عدم تخصیص اعتبارات لازم، هم‌اکنون زیر ۵� درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه به علت تغییر فاحش قیمت‌ بسیاری از کالاها اعتبارات ساخت کتابخانه ملی رشت باید افزایش پیدا کند ابراز داشت: اعتباری که ۱۵ سال پیش برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده برای ادامه روند تکمیل آن کافی نیست.

حسنی ساخت سدهای لاستیکی در گیلان را به عنوان یکی از نیازمندی‌های بسیار ضروری استان مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ سالانه حدود ۶ میلیارد مکعب آب شیرین وارد دریای خزر می‌شود در حالی‌که پروژه‌های سد لاستیکی گیلان به علت عدم تأمین اعتبار، در حال تبدیل شدن به آثار باستانی هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس بهترین راه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان گیلان را احداث سدهای لاستیکی ذکر کرد و ابراز داشت: موقعیت جغرافیایی و اقلیمی گیلان برای ساخت سدهای لاستیکی کاملاً مساعد است به شرط ‌اینکه دولت و وزارت نیرو نیز برای عملیاتی شدن آن جدی‌تر اقدام کنند.

وی روند کند اجرای طرح تسطیح اراضی شالیزاری در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بهره‌وری بالا و استفاده بهینه از منابع آبی، از جمله مزیت‌های طرح تسطیح اراضی کشاورزی در گیلان است که اجرای آن، توجه جدی‌تر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی را می‌طلبد./تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =