حاجی پور : اگر به قانون عمل کنیم هیچگاه حقی ضایع نمی شود

0 109

عصرکاسپین /اتفاق‌های عجیب و بی نظمی‌های تاریخی که در بازی فینال جام حذفی رخ داد، یک نکته مثبت در دل خود داشت و آن مقاومت اسماعیل حاجی‌پور، مالک باشگاه داماش گیلانیان بود که اجازه نداد بازی بدون حضور هواداران این تیم برگزار شود. موضوعی که او به صورت قانونی به دنبال آن بود و حتی احترام و تمجید پرسپولیسی‌ها را هم در پی داشت.
مالک داماش در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «طبق قانون جام حذفی، ۵۰ درصد از سکوهای ورزشگاه در این بازی باید در اختیار ما قرار می‌گرفت اما قطعاً ما ۵۰ درصد تماشاگر در اهواز نداشتیم. برای همین و به خاطر احترامی که برای تیم بزرگ پرسپولیس قائل هستیم، قبول کردیم که بیشتر از ۵۰ درصد در اختیار هواداران پرسپولیس قرار بگیرد ولی همان موقع اعلام کردیم که گروهی از هواداران ما هم به اهواز می‌آیند. در حالی که پرسپولیس چند اسکورت داشت، متأسفانه به اتوبوس تیم ما حتی اسکورت هم نداده بودند و در ۵ کیلومتری ورزشگاه متوقف شده بود تا اینکه خود پلیس آمد و دید واقعاً اتوبوس حامل بازیکنان است و گفتند پس چرا اسکورت ندارید؟ می‌خواهم بگویم که اینقدر در حق ما بی معرفتی شد.» حاجی پور ادامه داد: «ما حدود ۳۰۰ هوادار را ساماندهی کرده بودیم که از رشت به اهواز بروند. وقتی به ورزشگاه رسیدم، دیدم هواداران ما در آفتاب و بیرون ورزشگاه ایستاده‌اند. وقتی من را دیدند، با گریه می‌گفتند که ما را راه نمی‌دهند. به مسئولان برگزاری بازی گفتم چرا طرفداران ما را راه نداده‌اید؟ که گفتند استادیوم پر شده، من گفتم قانون می‌گوید که ما باید جایگاه تماشاگران داشته باشیم. گفتند ما نمی‌توانیم و من هم گفتم ما بازی نمی‌کنیم.» در نهایت با اعلام اینکه بازی برگزار نمی‌شود، ورزشگاه خالی شد و وقتی هواداران داماش وارد ورزشگاه شدند، پرسپولیسی‌ها هم در جایگاه‌های خود مستقر شدند تا شرایط برگزاری بازی مهیا شود. مالک باشگاه داماش گفت: «من از دستگاه‌های امنیتی خوزستان و گیلان تشکر می‌کنم. همچنین از سلطانی فر وزیر ورزش ممنونم که اگر نبود، زمینه برگزاری این بازی فراهم نمی‌شد. تاج ۳ بار از فرانسه تماس گرفت و جویای وضعیت ما بود.»
در هرحال حمایت تمام قد مالک داماش از هوادارانش اتفاق خوب و قابل تأملی است. به نظر می‌رسد حاجی‌پور با این اقدام دست به الگوسازی در فوتبال ایران زد. او واکنش جالبی به این موضوع دارد: «الگوسازی؟ نمی‌دانم. این موضوع را من نباید بگویم و شما به عنوان رسانه و مردم در این باره باید نظر دهید. الگوی همه ما قانون است و باید تابع آن باشیم. اصلی‌ترین موضوع این است که همه به قانون احترام بگذاریم. چون قانون بهترین تکیه‌گاهی است که با آن می‌توان به نتیجه رسید. اگر قانون را سرمشق خودمان قرار دهیم، قطعاً به مشکل نخواهیم خورد. توصیه‌ام به مدیران و مسئولان دیگر هم این است که در مواقع لزوم با تبعیت از قانون، اجازه ندهند حق‌شان پایمال شود. گرچه مطمئنم اگر همه به قانون عمل کنیم، هیچ گاه حقی ضایع نمی‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =