نشست تخصصی و هم اندیشی «شهرهای دوستدار کودک، راهکارها و چالش‌ها» در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برگزار شد

0 115

نشست تخصصی و هم اندیشی «شهرهای دوستدار کودک، راهکارها و چالش‌ها» در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برگزار شد/ انتخاب شهرداری رشت به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت در این زمینه/ انتخاب شهر رشت به عنوان کاندید یکی از شهرهای منتخب یونیسف

عصرکاسپین / نشست تخصصی و هم اندیشی «شهرهای دوستدار کودک، راهکارها و چالش‌ها» با حضور معاونین شهر سازی شهرداری مراکز استانها به میزبانی دفتر برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
این نشست با هدف ارائه تجربیات موفق و آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده در این موضوع برگزار شد و علاوه بر معاونین شهر سازی مراکز استانها، نماینده مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، نماینده یونیسف ایران و تعدادی از سازمان ‌های مردم نهاد و انجمن ‌های غیر دولتی و خیرین فعال در حوزه کودک نیز حضور داشتند.

در این نشست گزارش عملکرد شهرداری رشت توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت ارائه گردید و مقرر شد عملکرد شهرداریهای کشور مطابق با مفاد این دستورالعمل در بازه‌ های زمانی شش ماهه به سازمان منعکس گردد.

شهرداری رشت به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت برای این مهم و همچنین کاندید یکی از شهرهای منتخب یونیسف تعیین که تغییر رویکرد مدیریت شهری برای توجه ویژه به نیازهای کودکان، استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد، راه اندازی ساختار پیش‌ بینی شده برای اداره شهرهای دوستدار کودک و تدوین برنامه برای اجرای اقدامات و برنامه‌ ها در شهرها از اهم شاخص‌های انتخاب شهرهای پایلوت اعلام گردید.

با توجه به عملکرد چشمگیر و فاخر در گام برداشتن در این مسیر، شهرداری رشت در طی نشست بارها مورد تمجید سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور قرار گرفت.

تشکیل اداره شهر دوستدار کودک بر اساس مجوز سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور، تشکیل جلسات با حضور نمایندگان نهادهای دولتی و خصوصی، جمع آوری و تهیه بانک های اطلاعاتی از تمامی اقدامات دستگاههای دولتی و خصوصی، ارزیابی های فضاهای بازی، بازیکده ها، پارک ها و انواع فضاهای فیزیکی در سطح شهر با توجه به ظرفیت های شهرداری و افتتاح فاز اول شهر بازی مرکز شهر، پیش بینی اتاق های مادر و کودک در پروژه های شهری برای فضاهای عمومی، تعیین یک نماینده در هریک از سازمانها و واحدهای شهرداری و بخش های دولتی و خصوصی، تهیه تقویم سالانه جهت برگزاری برنامه های مناسبتی در حوزه کودک و… از اهم اقدامات در سال جاری است.

گفتنی است در این نشست تخصصی، به غیر از رشت تجربه‌ شهرداری ‌های اصفهان، شیراز، زرند و اوز تشریح و در پایان به پرسش ‌های مدعوین نیز پاسخ های لازم ارائه گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سه =