نگاهی به پدیده جذاب نقل و انتقالات فوتبال ایران

0 97

عصرکاسپین/فصل نقل و انتقالات در لیگ برتر فوتبال ایران آغازشده و تیم‌ها در تلاش هستند تا با بازیکنانی به توافق برسند که به آن‌ها برای رسیده به موفقیت کمک کنند و در مقابل عذر نفراتی را بخواهد که سودی برایشان ندارند.

مهم‌ترین مسئله‌ای که این روزها در فوتبال ایران باعث جذابیت علاقه‌مندان شده پدیده‌ای خارجی به نام های‌جک است. این پدیده عجیب در شرایطی در فوتبال ایران در حال باب‌شدن است که معنی لغوی آن روی هوا زدن است. فوتبالیستی با یک باشگاه مذاکره می‌کند و در یک‌قدمی عقد قرارداد نهایی سر از باشگاه دیگری در می‌آورد.

در گذشته نظیر این اتفاق در فوتبال ایران کمتر رخ می‌داد و بیشتر در میان باشگاه‌های بزرگ بود اما این فصل در میان بسیاری باشگاه‌ها این اتفاق انجام می‌شود و بازیکنان مستعد و کارآمد در آخرین لحظه با تغییر نگرششان باشگاه جدیدی را انتخاب می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین های‌جک‌هایی که در فوتبال ایران این فصل رخ‌داده مربوط به رضا شکاری است. بازیکن آینده داری که اعلام کرد با پرسپولیس قرارداد می‌بندد اما با اعلام باشگاه ذوب‌آهن مبنی بر مشکلات اداری که باشگاه روبین کازان روسیه ایجاد می‌کند پرسپولیس برای خرید شکاری مردد شد و تراکتورسازی روی هوا این ستاره را زد.

آیاندا پاتوسی نمونه دیگری است که در آستانه حضور در بنی یاس امارات است. آن‌هم در شرایطی که استقلال مدت‌ها به دنبال تمدید قرارداد این بازیکن بود اما مشکلات مالی ایجادشده از سوی پروپیچ باعث شد تا آبی‌پوشان نتوانند به‌موقع مبلغ فسخ قرارداد پاتوسی را به باشگاه کیپ‌تاون آفریقای جنوبی بپردازند.

نظیر این اتفاق را باشگاه استقلال در خصوص محمد بلبلی انجام داد. بازیکنی که در بازی‌های آخر فصل سپیدرود رشت نمایش بسیار خوبی داشت و بلافاصله موردتوجه فولاد خوزستان قرار گرفت اما در آستانه عقد قرارداد، پیشنهاد استقلالی‌ها او را از رفتن به اهواز منصرف کرد و نهایتاً پیراهن آبی را بر تن کرد.

پدیده های‌جک که باعث می‌شود تا بمب‌های نقل و انتقالاتی از تیمی به تیم دیگر بروند در ابتدای فصل به جذابیت ورزش فوتبال می‌افزاید و باعث کری خواندن هواداران تیم‌هایی می‌شود که بازیکنی را ازدست‌داده و جذب کرده‌اند اما موفق نشدن این بازیکنان باعث تأسف طرفداران، مدیران و مربیان می‌شود چراکه هزینه و تلاش بیشتری برای خرید بازیکنی صرف شده اما آن بازیکن بازدهی لازم را نداشته است. باید دید از بازیکنانی که این فصل در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران های‌جک شده‌اند کدام‌یک نمی‌توانند نمایش دلپذیری را ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − یک =