کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در گیلان

0 107

مصرف برق استان گیلان به نصف کاهش یافت

عصرکاسپین / با ورود سامانه بارشی و کاهش دما در استان گیلان، مصرف برق این استان با کاهش ۷۵۰ مگاواتی به نصف رسید.
محمدرضا حسن‌زاده رییس اداره کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: بارش باران و کاهش محسوس دما طی چند روز اخیر موجب شد تا شاهد کاهش محسوس مصرف انرژی برق از سوی مشترکان باشیم.
وی افزود: مصرف برق مشترکان گیلان در پیک روز دوشنبه دهم تیرماه به ۸۱۶ مگاوات و در پیک شب به ۹۳۷ مگاوات رسید؛ این در حالی‌است که در روز سه شنبه چهارم تیر ماه هفته گذشته به‌رغم همکاری چشمگیر صنایع و سایر مشترکان در جهت مدیریت مصرف برق، مصرف در پیک روز بیش از ۱۵۹۸مگاوات و پیک شب ۱۶۴۷مگاوات بوده است.
حسن‌زاده با بیان اینکه مقایسه مصرف برق روز گذشته با پیک بار امسال نشان می‌دهد که مصرف برق در روز دوشنبه دهم تیرماه بیش از ۷۵۰ مگاوات کاهش داشته است، ادامه داد: این در‌ حالی‌‌است که طی روزهای گرم اخیر شاهد مصرف زیاد انرژی بودیم و این احتمال می‌رفت که با عدم مدیریت مصرف در صنایع و سایر مشترکان خیلی زود رکورد پیک بار ۱۸۳۵ مگاوات سال گذشته شکسته شود.
رییس اداره کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه در روزهای آتی شاهد افزایش دما و درنتیجه افزایش مصرف برق خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از مشترکان محترم انتظار می‌رود تا با استفاده بهینه از انرژی برق، مصرف متعادل انرژی برق را داشته باشند تا شاهد هیچگونه خاموشی نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 3 =