آیت الله فلاحتی : احیای بقاع متبرکه راه مقابله با ترویج بی‌بند و باری از سوی دشمن است

0 119

احیای بقاع متبرکه راه مقابله با ترویج بی‌بند و باری از سوی دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، گفت: یکی از راه‌های مقابله با توطئه دشمن که با جدیت مشغول الگوسازی برای ترویج بی‌بندوباری است، احیای بقاع متبرکه و تاسی به منش اهل بیت (ع) است.

آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان آقا سید محمد نجفی بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: دنیایی که امروز ما در آن زندگی می‌کنیم دنیای جنگ اراده‌هاست و شاید بتوان گفت ریزش‌ها در آن بیشتر از جنگ گرم و سلاح‌های نظامی است.

فلاحتی تصریح کرد: در جنگ گرم دشمن با طرف مقابل فقط می‌جنگد و می‌کشد و پیش می‌رود ولی در جنگ اراده‌ها جنگ با تن نیست بلکه فرهنگ بومی و ملی مردم را نشانه می‌گیرد و دشمن به آنچه خودش می‌خواهد عمل کرده و دعوت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در این وانفسای بزرگ و خطرناک جنگ نرم که امروز دنیای بشر و مسلمانان با آن مواجه هستند، قرار داریم، گفت: دشمن در جنگ اراده‌ها و جنگ نرم انقلاب اسلامی و ملت ایران را نشانه رفته و تلاش بر خالی کردن مردم از ارزش‌های دینی و تمایل به بی‌دینی دارد و می‌خواهد نماد دین در میان ما نباشد لذا باید بدانیم هر بی‌حجاب یک ارزش و برند برای دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی هر فردی که رفتار غیر اسلامی داشته باشد یک برنده‌ساز برای دشمن اسلام است، تصریح کرد: با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی دشمنان، شاهد ترویج بی‌بند و باری و فرهنگ ابتذال هستیم و باید با هوشیاری این حربه دشمن را نقش بر آب کنیم.

امام جمعه رشت گفت: برای گذراندن سلامت از این دوران باید تلاش کنیم به اهل بیت (ع) نزدیک شویم و سیره آنها را منش و الگوی خود قرار دهیم.

فلاحتی با تاکید بر اینکه اذانی که از آن فریاد علیه ظلم نباشد آن اذان راهگشا نیست، گفت: در عربستان الان بسیاری بیشتر از ما نماز می‌خوانند ولی ابزار دشمن و گاو شیرده آمریکا شده‌اند.

وی خطاب به بانوان تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) را الگو قرار دهیم و در عصری که دشمن با جدیت مشغول الگوسازی برای ترویج بی‌بندوباری است یکی از راه‌های مقابله با توطیه دشمن احیای بقاع متبرکه و تاسی به منش اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تمام امزادگان شجاع بودند و در برابر ظلم و ظلم‌ستیزی آوارگی از دیار را به جان خریدند، تصریح کرد: وقتی در برابر بقعه امامزادگان سلام می‌دهیم و عرض ارادت می‌کنیم باید منش آنها را نیز مد نظر خود قرار دهیم و مقابله با ظلم اولین منشی است که با حضور در بقاع متبرکه می‌آموزیم.

وی تاکید کرد: دومین ویژگی امامزادگان معنویت‌گرایی و معرفت‌افزایی است و هر جا می‌رفتند انسان‌سازی می‌کردند که آقا سید محمد نجفی نمونه افراد تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) و امامزادگان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − هشت =