اجرای طرح عابریار در رشت در هفته آینده

0 134

اجرای طرح عابریار در رشت در هفته آینده

در جلسه هماهنگی اجرای طرح عابریار در معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، از اجرای این طرح در هفته آتی بحث و تبادل نظر شد.

عصرکاسپین / حسن هادیزاده مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت در ابتدای این نشست گفت: اطلاعات و آمار اینگونه نشان می دهد که در کشورمان عامل انسانی، بیشترین تاثیر را در افزایش بحران ترافیک و سوانح رانندگی داشته است. همه ما می دانیم اصلاح و سالم سازی عمده رفتارهای اجتماعی انسان ها نیز در بستر “فرهنگ” شکل می گیرد. از اینرو می توان ادعا نمود که فرهنگ ترافیکی یکی از مهم ترین مسائل در رفع مشکلات ترافیکی است و تاثیرگذاری آن زمانی می تواند بهتر احساس شود که از روش های گوناگون اعم از آموزش، تبلیغات رسانه های گروهی، اختصاص فضاهای تخصصی و… می توان استفاده کرد. آموزش مستقیم رفتار صحیح ترافیکی در محیط جامعه همواره تغییرات رفتاری مثبتی را در جهت بهبود فرهنگ سازی ترافیکی ایجاد می نماید. از این رو معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با همکاری پلیس محترم راهور استان در نظر دارد طرح عابریار را در سطح تقاطعات شهر رشت اجرا نماید که فاز نخست آن از هفته آتی و در میدان شهید انصاری شهر رشت اجرا خواهد شد.

کارشناس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در جلسه هماهنگی اجرای طرح عابریار که ظهر سه شنبه در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با حضور تنی چند از عابر یاران جوان برگزار شد خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح عابریار ایجاد نظم و انضباط حرکتی عابران پیاده و همچنین خودروها می باشد. که باعث کاهش سوانح برای عابرین و عدم تاخیر و روانی بیشتر جریان برای خودروها می گردد.

علیرضا عزیزی افزود: ضمن تشکر از آقای کریمی و مجموعه ایشان، علت انتخاب عابریاران از میان مردم عام، اجتماعی بودن این کار و اثر بخشی مضاعف آن خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: غالب مخاطب در این طرح، عابران پیاده ایست که در حال عبور از معابر هستند، هرچند که خودروهای سواری نیز شامل این طرح می شوند که حرکت آنان باید دارای انضباط و رعایت موارد قانونی و آئین نامه ای باشد.

کارشناس معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت با بیان اینکه این اقدام بازخورد فراگیری خواهد داشت خاطر نشان کرد: اگر این طرح در میدان شهید انصاری با موفقیت انجام شود، در سایر نقاط شهر نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: دانش افزایی در بین همشهریان نیز، سبب ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک شهری می شود. طرح عابر یار نباید فقط در سطح رشت بازتاب داشته باشد بلکه این طرح می تواند در سطح کلان و کشور مطرح شود و بازخورد داشته باشد.

کارشناس معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت بر نوع برخورد عابریار با شهروندان، نوع تکلم و نوع برخورد با سنین مختلف بسیار تاکید کرد و ادامه داد: بدون شک عابریاران جوان امروز بهترین تصمیم را در شرایط مختلف خواهند گرفت.

در ادامه این‌جلسه همچنین کارشناس دیگر معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت نیز اظهار کرد: برخلاف تصوری که از شهرداری در مواردی همچون مدیریت پسماند می رود، همواره یکی از وظایف اصلی شهرداری ها حمل و نقل و ترافیک است و این مسئله با شئون زندگی مردم در ارتباط است.

امیر مهرزاد گفت: اگر چراغ قرمز در تقاطعی برای چند دقیقه به درستی ‌عمل نکند تمام شبکه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آیین نامه هایی که در این رابطه استفاده می شود جهانی است افزود: اگر اصول رانندگی و ترافیک را بلد باشیم در همه جای دنیا می توانیم از آن استفاده کنیم.

این کارشناس در ادامه به تشریح شبکه بندی های حمل و نقل و سیکل های تقاطع ها پرداخت.

مهرزاد خطاب به عابر یارهای حاضر در جلسه تاکید کرد: باید انضباط ترافیکی را با اخلاق خوب به رانندگان و مردم توجیه کنیم.

وی گفت: فرهنگ سازی کار دشواریست و عابریار ها سنگ بنای نخست این طرح در شهر هستند.

گفتنی است در این طرح عابریاران با اهدای هدایا، شهروندان به را به رعایت قوانین ترافیکی تشویق می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =