برای سومین سال متوالی؛ دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت

0 95

برای سومین سال متوالی؛
دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت

عصرکاسپین / نظام رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

دانشگاه گیلان به ترتیب در رشته‌های عمران و مهندسی مکانیک در سال ۲۰۱۹ در بین ۳۰۰ و ۴۰۰ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگ‌های قرار گرفت.

لازم به ذکر است، رتبه ­بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه ­بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می­ شود که این رتبه بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می­ شود.

رتبه بندی موضوعی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ در۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ از ۵ شاخص به شرح جدول زیر جهت ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های برتر دنیا بهره گرفته است. وزن هر کدام از این شاخص‌ها متناسب با هر رشته تغییر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + هفده =