بهره برداری از درمانگاه هموفیلی رشت تا یک ماه آینده

0 104

در هشتاد و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به افتتاح درمانگاه هموفیلی رشت طی یک ماه آینده تاکید شد.

عصرکاسپین / رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در جلسه عصر امروز این کمیسیون در ساختمان شورای رشت با اشاره به زمان بهره برداری نخستین درمانگاه فوق تخصصی هموفیلی اظهار کرد: این درمانگاه در نهایت طی یک ماه آینده افتتاح و بهره برداری می رسد.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه راه اندازی درمانگاه هموفیلی در رشت با هدف حمایت از بیماران هموفیلی و تالاسمی در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: هشتاد درصد از این پروژه اجرایی شده است و انتظار داریم بیست درصد باقی مانده نیز در زمان اعلام شده به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه بیماران خاص نیازمند حمایت بیشتر دستگاه های مسئوول بالاخص دولت هستند بیان کرد: امیدوارم دولتمردان با اختصاص تسهیلات درمانی به افراد مبتلا به بیماری های خاص در راستای رفع مشکلات آنان توجه بیشتری معطوف کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با انتقاد از بسته بودن درب ورودی پروژه درمانگاه هموفیلی رشت تصریح کرد: شهردار رشت نیز نسبت به مباحث حوزه بهداشت شهروندان بسیار پیگیر بوده و امیدوارم به زودی شاهد بهره بردری از درمانگاه هموفیلی و رفع مشکلات این بیماران باشیم.
شیرزاد به پروژه مطالعاتی مرکز آموزش زیست محیطی تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: فاز نخست مطالعات مرکز آموزش زیست محیطی تالاب عینک رشت به اتمام رسیده و امیدوارم با همراهی آب منطقه ای گیلان ، تالاب عینک رشت به عنوان بزرگترین زیستگاه تالاب شهری به قطب گردشگری تبدیل شود.
توجه مدیریت شهری به حوزه سلامت شهروندان

محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با تاکید بر تسریع بخشیدن به افتتاح درمانگاه هموفیلی رشت اظهار کرد: این پروژه در راستای توجه مدیریت شهری به حوزه سلامت شهروندان اجرایی شده و امیدارم به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.
مدیر عامل کانون هموفیلی گیلان نیز در این جلسه با تقدیر از پیگیری های کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در راستای پیگیری امور مربوط به احداث درمانگاه هموفیلی در رشت اظهار کرد: اجرای این پروژه از پانزدهم فروردین سال ۹۶ به شهرداری رشت واگذار شد .

سکینه جهان طلب با تاکید بر اینکه بابت این پروژه یکصد میلیون تومان اعتبار جذب شد افزود: بیماران هموفیلی به واسطه بیماری قادر به مراجعه به تهران برای درمان نیستند و با احداث این درمانگاه بخش زیادی از مشکلات آنان برطرف می شود.

وی با بیان اینکه انتظار تسریع بخشیدن به این پروژه را دارم گفت: با توجه به وضعیت جسمانی بیماران تحت پوشش تقاضا دارم حوزه مدیریت شهری برای تکمیل این پروژه هر چه سریعتر اقدام کند‌.
پیمانکار پروژه درمانگاه هموفیلی رشت نیز در این جلسه به بیان انتظاراتش از شهرداری رشت و مشکلات پیش رو پرداخت.

در این جلسه مقرر شد شهرداری رشت طی ۴۸ ساعت آینده نسبت به رفع مشکلات صورت وضعیت پیمانکار در این پروژه و بررسی ابعاد مختلف آن از جمله بهداشتی، فنی ، استحکام بنا و غیره اقدام کند.
دومین دستور جلسه امروز کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت مربوط به مطالعه و راه اندازی مرکز آموزش زیست محیطی تالاب عینک رشت با کارفرمایی شهرداری بود.
مدیر پروژه مطالعات و راه اندازی مرکز آموزش زیست محیطی تالاب عینک رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هم آوایی شهرداری و آب منطقه ای در چنین پروژه هایی ضرورت دارد اظهار کرد: در سال ۹۵ پیشنهاد مطالعاتی پیرامون تالاب عینک رشت با شهرداری در میان گذاشته شد و با این مهم قصد شناسایی گونه های آبخیز، گیاهی، آب و هوایی و غیره این محدوده را داریم.

محمد دهدار با تاکید بر اینکه قصد داریم زیر ساخت های گردشگری در کنار دیگر اهداف این مطالعات اجرایی شود افزود:تالاب عینک رشت از ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات قایقرانی برخوردار است.
وی با بیان اینکه اصلاح دریچه ورودی و خروجی و حفظ حق آبه تالاب عینک رشت جزو مباحثی است که آب منطقه ای گیلان باید در این باره مساعدت لازم را معطوف کند افزود: با حفظ حق آبه و ایجاد پل چوبی می توان نسبت به جذب گردشگر اقدام کرد و تحقق این مباحث نیازمند همراهی آب منطقه ای گیلان است.
عضو هیئت مدیره آب منطقه ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمام سعی خود را برای جلب توجه نگاه زیست محیطی سازمان به این پروژه به کار می گیرم اظهار کرد: آب منطقه ای گیلان به عنوان یک پشتیبان در این پروژه همراه شهرداری رشت است..
رضا ساغری با بیان اینکه حفظ حق آبه تالاب عینک رشت امری ضروری است افزود: در دوران فصول کشاورزی باید با ایجاد دریچه استاندارد و مهندسی نسبت به حفظ حق آبه اقدام شود و تمامی پهنه تالاب عینک رشت از این حق آبه برخوردار باشد.
وی اصلاح دریچه ورودی و خروجی تالاب را امری دانست و گفت: ایجاد پل چوبی بر روی تالاب عینک رشت مبحث مهمی است که باید به آن توجه شود و در کنار نیازهای انسانی به دیگر نیازهای حاشیه تالاب نیز توجه شود
فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید به توجه بیشتر نسبت به تالاب عینک رشت گفت: مدیریت شهری آمادگی لازم را به منظور انعقاد تفاهم نامه و قرار داد همکاری دو سویه با آب منطقه ای گیلان پیرامون تالاب عینک رشت دارد و یقینا با تحقق این امر مشکلات پیرامون این تالاب برطرف و به قطب گردشگری تبدیل می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =