بیش از ۴۸ درصد جمعیت استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

0 100

ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی حدود نیمی ازجمعیت استان گیلان را دربر دارد.

عصرکاسپین / جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در اولین روز از هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران خبرگزاری های استان با قدردانی ازهمراهی ونقش پررنگ این عزیزان ، رسانه را مسیری موثر در تحقق آگاهی بخشی به جامعه و تنویر افکار برای دستیابی به اهداف دانست وازهمکاری مطلوب رسانه های استان در اطلاع رسانی به شهروندان سپاسگزاری کرد .

وی با تبیین مهمترین برنامه های دردستور کار در هفته تامین اجتماعی سالجاری ، به تشریح برخی آمارهای عملکردی استان پرداخت و اظهار داشت: تا پایان سال ۹۷ بیش از ۴۱۷ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۲۵ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی در استان برخوردار بوده اند که این تعداد با جمعیتی بیش ازیک میلیون و دویست و سی هزار نفر بیانگر ضریب نفوذ ۴۸.۵درصدی تامین اجتماعی در گیلان است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به رشد ۷ درصدی مستمری بگیران در سال ۹۷ ، از افزایش ۸۴۰۰ نفری این گروه طی یکسال خبر داد و اظهار داشت : این میزان تنها در دوماهه نخست سالجاری با رشدی ۶/۱ درصدی به میزان ۲۰۱۵ نفر افزایش داشته است بگونه ای که شمار افراد تحت پوشش در این گروه در پایان اردیبهشت ماه به ۱۲۷ هزار نفر رسیده است .

حق پرست با بیان اینکه اجرای طرحهای بزرگی همچون استقرار میز خدمت ، توسعه و ساخت وسازواحدهای اجرایی ، انجام بازرسی های الکترونیکی ، توسعه خدمات غیرحضوری و… ازاقدامات خوب انجام شده درسال گذشته بوده است اذعان نمود : آغاز بکار سامانه متمرکزخدمات غیرحضوری با امکان ثبت درخواستهای متقاضیان برای دریافت خدمات واجرای عملیات پرونده های الکترونیکی با هدف حذف پرونده های کاغذی ازگردش کاررا می توان ازجمله بزرگترین دستاوردها درماههای اخیر درحوزه سازمان برشمرد .

وی با اشاره به بدهی ۶۰۰۰ میلیارد ریالی کارفرمایان استان و لزوم تعیین تکلیف وپیگیری برای پرداخت آن ، از اجرای بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب تا ۱۳ شهریورماه خبرداد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در قسمت دیگری از سخنان خود ، با اشاره به پرداخت بیش از۳۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات در سال ۹۷ توسط تامین اجتماعی استان ، اظهار داشت : ۲۶۰۰ میلیارد تومان از این رقم در بخش بیمه ای تحقق یافته است که ۲۳۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به تعهدات بلندمدت برای پرداخت انواع مستمری ها بوده است .

حق پرست با تاکید بر جایگاه و نقش تامین اجتماعی در جامعه ، افزود : تامین اجتماعی علاوه بر رویکرد اجتماعی ، در عرصه اقتصادی کشور و معیشت و زندگی بخش قابل توجهی از شهروندان موثر بوده و درعین حال خود متاثر ازشرایط اقتصادی ناشی ازگردش چرخهای صنعتی و تولیدی است .

وی ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی و استقرار عدالت اجتماعی را اصلی ترین دستاوردهای تامین اجتماعی برشمرد وفرارسیدن ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی را به تمامی شرکای اجتماعی تبریک گفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + هشت =