در نشست مشترک کمیسیونهای “فرهنگی – اجتماعی” و “توسعه و عمران” مطرح شد؛ عاقل منش: روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری کند است / رسولی: اجرای پروژه های مهم شهری که در کمیسیون فرهنگی سیاست گذاری می شوند را پیگیری می کنیم

0 110

در نشست مشترک کمیسیونهای “فرهنگی – اجتماعی” و “توسعه و عمران” مطرح شد؛
عاقل منش: روند اجرای پروژه های عمرانی شهرداری کند است / رسولی: اجرای پروژه های مهم شهری که در کمیسیون فرهنگی سیاست گذاری می شوند را پیگیری می کنیم

عصرکاسپین / در نشست مشترک کمیسیونهای “فرهنگی – اجتماعی” و “توسعه و عمران” شورای اسلامی شهر رشت روسای دو کمیسیون بر اجرای برخی پروژه های فرهنگی عصر روز چهارشنبه پنجم تیر ماه امسال تاکید کردند.
در این نشست ضمن بحث و بررسی در باره ساخت یادمان مزار دکتر حشمت طالقانی از مبارزان نهضت جنگل بر پیگیری ایجاد موزه مشروطه، موزه ابریشم، المانهای شهدای گمنام در بوستان ملت و شهرک مهر، تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی و مرکز خلاقیت علمی کودکان و نوجوانان، افزایش فضاهای ورزشی محلات، ساخت تندیس مشاهیر رشت همچون مسیو آرسن و دکتر ابریشم چیان، جداره سازی نخستین داروخانه شبانه روزی کشور در رشت “کارون” پیگیری ساخت فرهنگسرای رشت با داشتن سالن یکهزارنفره، گالری، کتابخانه تخصصی، سینما و… تاکید شد.

در آغاز این جلسه محمدحسن عاقل منش با گلایه از روند کند فعالیتهای عمرانی در شهر اظهار داشت: امیدوارم با آغاز به کار شهردار جدید همانطور که توقع اعضای شورا و شهروندان بالا رفته، کارها و فعالیتهای عمرانی در شهر از آهنگی تندتر برخوردار شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: من متاسفم از اینکه می بینم پس از دو سال از وعده دادن ساخت یک تندیس برای مسیو آرسن هنوز این وعده محقق نشده است. مگر یک سردیس چقدر اعتبار و هزینه نیاز دارد که با برگزاری این همه جلسه و تاکیدات چند کمیسیون شورا هنوز این اتفاق خوب رقم نخورده است؟
وی در ادامه بر سرعت عمل بخشیدن به ساخت یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت و شهرک مهر تاکید کرد و افزود: امیدوارم با همدلی و هماهنگی موجود فعالیتهای عمرانی شهر رشت روی قلتک و ریل شتاب قرار بگیرد.

رضا رسولی هم با اشاره به اینکه کمیسیون توسعه و عمران روالی را پیش گرفته که مجری طرحها و پروژه هایی باشد که در کمیسیونهای تخصصی شورا از جمله کمیسیون “فرهنگی – اجتماعی” و “بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری” سیاستگذاری می شود، خاطر نشان کرد: با جدیت تمام پیگیر اجرای موزه مشروطه، موزه ابریشم، تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی، ساخت مرکز خلاقیت علمی کودکان و نوجوانان، تندیس مشاهیر رشت، فرهنگسرا و… هستیم.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود: یکسری کارهای زیست محیطی که با برنامه ریزی در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیازمند فعالیتهای عمرانی و اجرایی است که با افتخار می پذیریم که مجری سیاستهای دوستانمان در کمیسیونهای دیگر باشیم.
وی ادامه داد: به نظر می رسد اینک شورا نیازمند تزریق یک انرژی تازه و دمیدن روحی جدید با آمدن شهردار جدید رشت باشد.
در بخشی دیگر از این نشست موضوع ساخت یادمان مزار دکتر حشمت جنگلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نقطه نظرات اعضای دو کمیسیون، مشاوران و مجری پروژه را به همراه داشت.
فاطمه شیرزاد درباره ساخت این یادمان توضیح داد: پیش از این من یادم هست که در کمیسیون فرهنگی – اجتماعی ما رای به تجدیدنظر در باره طرح این یادمان داده بودیم.

وی با تاکید بر اینکه دکتر حشمت از مبارزان بزرگ نهضت جنگل و از یاران وفادار میرزا کوچک بوده است، خاطر نشان کرد: باید برای این مرد بزرگ کاری بزرگ و درخور شان وی انجام شود. المان پیشنهادی به هیچوجه دارای ویژگیهای لازم نبوده و امیدواریم با تغییر آن به نوعی بومی سازی شود تا آیندگان نگویند آمدند و طرحی را اجرا کردند که همخوانی با فضای گیلان و رشت نداشته است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: علاوه بر ارائه نقشه و طرح خوب برای این یادمان، ما باید ببینیم در ساخت آن از مصالح بومی و شاخصه های گیلان و رشت ردپایی می شود یافت؟ به نظر من خیلی جدی باید با میراث فرهنگی وارد این بحث بشویم که در ارائه این طرح چه شاخصه هایی از گیلان مد نظر آنها بوده است؟

شیرزاد بیان داشت: من به عنوان یک شهروند نمی توانم با این طرح ارتباط برقرار کنم و یا به عنوان فردی که در شورای شهر عضویت دارم، نزد شهروندان از آن دفاع نمایم. از نظر کارشناسی سازه هایی که در رشت ایجاد می شوند باید با فرهنگ، مصالح، ویژگیها و فضای عمومی شهر انطباق داشته باشند تا مقبولیت بیابند.
سپس هر یک از مشاوران حاضر در این نشست و همچنین مجری پروژه نظرات خود را بیان کردند و تصیم گرفته شد تا با تغییرات و اصلاح طرح این یادمان با حضور نماینده تام الاختیار اداره کل میراث فرهنگی در اولویت برنامه های اجرایی قرار گیرد.
مجری و پیمانکار طرح هم با تشریح تغییرات و اصلاحات طرح اولیه گفت: من با هر تصمیمی که اعضای محترم شورا اتخاذ کنند موافقم.
رسولی هم تاکید کرد: از این منظر باید به اجرای این پروژه نگاه کنیم که دکتر حشمت آبرو و اعتبار شهرمان است و طراحان این المان باید نگرانیها و دغدغه های موجود را درک کنند و ان شاء الله با نظارت دقیق این مساله را به سامانی خوش برسانیم تا کاری در خور شان و منزلت دکتر حشمت و شهروندان فهیم رشت ارائه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =