در هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا؛ عاقل منش: قدرانی از تلاشگران ورزش پهلوانی و فعالان قرآنی را وظیفه خود می دانیم

0 111

عصرکاسپین / در هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و فعالان قرآنی رشت قدردانی و تجلیل شد.
در این نشست محمد حسن عاقل منش با اشاره به اهمیت ورزش پهلوانی و زورخانه ای بین ورزشهای دیگر، اظهار داشت: قدردانی از پیشکسوتان ورزش پهلوانی را وظیفه خود می دانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت سپس به شان و منزلت تلاشگران این ورزش اشاره کرد و تاکید نمود: هر یک از کهن کسوتان ورزش پهلوانی جایگاهی رفیع نزد مردم دارند و جوانان بسیاری را به این رشته اصیل ورزشی تشویق و ترغیب کرده اند.
وی تاکید کرد: باید در اینجا یاد خادمان واقعی ورزش پهلوانی شهرمان همچون حاج صفر قاسمی، حاج آقا احمدزاده، حاج آقا ادراکی، حاج حسن پوریوسف و دیگرانی که در این زمینه به گردن همه ما حق دارند را نیز گرامی بداریم.
در بخش دوم این نشست هم از استادان قرآنی، فعالان و تلاشگران ترویج فرهنگ قرآنی و هفت نفر از کارکنان شهرداری رشت که در این زمینه تلاش کرده اند نیز با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
سید رضا اسماعیلیان مدیر قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در این بخش از نشست با قدردانی از همه فعالان قرآنی که در برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان همراهی کرده اند، بیان داشت: از سال ۱۳۸۸ شورای قرآنی در این سازمان شکل گرفت و منشای اثر خیر و برکت در زمینه فعالیتهای قرآنی نیز شده است.
وی با اشاره به اینکه امکانات تنها نباید اختصاص به برگزاری محافل قرآنی داشته باشد، گفت: بابد برشهایی از داستانها و آموزه های قرآنی در هنر نمایش، تاتر و دیگر برنامه های ما راه یابد و همچنین تاثیرات قرآن را در موضوعاتی همچون خوشنویس، نقاشی، نگارگری و دیگر فعالیتهای هنری شاهد باشیم.

اسماعیلیان تاکید نمود: نباید برگزاری محافل قرآنی ما کپی برداری از دیگر برنامه ها باشد بلکه باید با ابداع، نوآوری و خلاقیت هر چه می توانیم به جذابیت این مجالس بیافزاییم و به همین دلیل پیشنهاد می کنم در برنامه های آینده از قراء برجسته و بین المللی کشور و همچنین از استادان برجسته استان در این محافل دعوت کنیم.
وی استفاده از شیوه های نوین را در اجرای برنامه های قرآنی مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: آیه گرافی و نصب بنرهای مرتبط با آن در سطح شهر یکی از این اقدامات نوین است که امیدواریم با پشتیبانی شورای اسلامی شهر رشت با جدیت دنبال شود.
محمد حسن عاقل منش هم با تاکید بر اینکه تلاش اعضای شورا در تقویت برنامه های قرآنی است، بیان داشت: مدیون تلاشهای همه شما عزیزان هستیم و امیدواریم در یک نشست ویژه این موضوع را با حضور اعضای شورای قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دیگر صاحب نظران قرآنی به بحث و بررسی بپردازیم.
عاقل منش همچنین از نبود کلاسهای اخلاق با محوریت قرآن ابراز نگرانی کرد و گفت: باید استادانی را که در این زمینه فعالیت می کنند شناسایی کرده و از وجود آنها در شورا و شهرداری نیز بهره ببریم.


فاطمه شیرزاد هم ترویج فرهنگ قرآنی را ضامن سلامت خانواده ها دانست و اذعان داشت: جامعه ما امروز تشنه فعالیتهای ناب قرآن محور است.
وی تاکید کرد: امروز که بحث جنگ نرم دشمن مطرح می شود اهمیت مجالس و محافل قرآنی برای خانواده ها و صیانت از اخلاقیات جامعه بیش از پیش برای همگان مشخص می گردد.
احمد رمضانپور هم اظهار داشت: واقعیت را باید بپذیریم. امروز ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از نظر فرهنگی چندان مطلوب نیست. متاسفانه ماهواره ها و افرادی که اعتقاد به ارزشها ندارند، فرهنگ قرآنی و جلوه های ورزشهای کهن و اصیل ما را زیر سوال می برند.
وی افزود: راه موفقیت ما در این برهه تاکید بر اجرای برنامه های غنی و مبتی بر ارزشها است.

علیرضا حسنی نیز با ارائه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و قرآنی پیش بینی شده برای فصل تابستان در سخنانی گفت: پروژه نمایش خیابانی دائم رشت پتانسیل و ظرفیت بهره گیری از مباحث و موضوعات اعتقادی و قرآنی را دارد و باید از این بستر و فضا استفاده کرد.
وی با تقدیم کتابچه برنامه های پیشنهادی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در فصل تابستان به محمد حسن عاقل منش خواستار حمایت شورا و به ویژه کمیسیون فرهنگی اجتماعی از این برنامه ها شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در پایان حمایت و پشتیبانی خود را از هر حرکت فرهنگی که بتواند ضامن تحکیم مبانی اخلاقی و اعتقادی جامعه و جلوه هایی از حضور مردم در این برنامه ها باشد را اعلام کرد و گفت: به سهم خود برای اجرای موفق این برنامه ها تلاش می کنم.
گفتنی است در این برنامه به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ شوال که به روز ترویج فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده است، مرشد جوان رشتی امیر حسین علیزاده در دو مقطع برای حاضران با ضرب باستانی و خواندن اشعار عرفانی هنرنمایی کرد که مورد توجه و تشویق حاضران نیز قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + هجده =