رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت: اجرای طرح بایوجمی افزایش حجم مشکلات زیست محیطی گیلان را به همراه دارد

0 140

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت: اجرای طرح بایوجمی افزایش حجم مشکلات زیست محیطی گیلان را به همراه دارد

عصرکاسپین / رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت گفت: با اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی حجم مشکلات زیست محیطی در گیلان افزایش پیدا کرده و فقط جیب برخی از اجرای این طرح پُر می شود.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه چند دهه از عمر مشکلات زیست محیطی در گیلان از جمله سراوان می گذرد افزود: افزایش آلودگی های زیست محیطی دغدغه بزرگی است که در حال حاضر بسیاری از صاحب نظران و همچنین مردم استان گیلان بر روی آن اتفاق نظر دارند.

وی با ابراز گلایه از وضعیت نامطلوب دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت گفت: امیدوارم با تلاش هایی که در دوران فعالیت شورای چهارم و پنجم رشت در این باره انجام شده است بتوانیم به زودی با عملیاتی کردن تصمیمات پاسخ مناسبی برای مردم در این مباحث داشته باشیم.

شیرزاد کمبود منابع مالی را مهم ترین مشکل پیرامون مباحث زیست محیطی دانست و تصریح کرد: در این باره جلسات متعددی گذاشته شده است اما متاسفانه تا کنون اقدام چشمگیری پیرامون مباحث زیست محیطی انجام نشده و گویا قرار است با اجرای طرح بایوجمی همچنان شاهد افزایش حجم مشکلات محیط زیستی در گیلان باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه نماینده عالی دولت در گیلان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پیرامون جذب اعتبارات ملی به منظور بررسی و رفع مشکلات زیست محیطی با جدیت ورود کنند افزود: امیدواریم نشست مشترک ما بین کمیسیون های تخصصی شورای رشت با اعضای شورای شهر انزلی موجب انسجام بیشتر در تصمیم گیری ها شده و کاهش و رفع مشکلات را رقم بزند.

شیرزاد با اشاره به اینکه گیلان استان مظلومی است افزود: سیاسی بودن بیش از پیش گیلان موجب عقب ماندگی این استان شده و در سفر اول رئیس جمهور به گیلان پنجاه میلیارد تومان اعتبار برای احیا و ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب اختصاص پیدا کرد اما متاسفانه تا کنون فقط ۳۰ درصد آن در استان جذب شده است.

وی با بیان اینکه نهصد میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی به پروژه های اولویت دار زیست محیطی گیلان اختصاص پیدا کند گفت: گویا جیب برخی از این اعتبار نهصد میلیارد تومانی در حال پر شدن است اما مشکلی از حجم مشکلات زیست محیطی مردم گیلان کاهش پیدا نکرده و نگرانی های فراوانی پیرامون عواقب اجرای آن نیز در استان ایجاد شده است.

شیرزاد با قدردانی از حمایت و ورود به موقع امام جمعه و دادستان انزلی به اجرای طرح بایوجمی بیان کرد: از مدیر کل محیط زیست گیلان انتظار داریم به عنوان ناظر مباحث زیست محیطی در استان با ادامه اجرای این طرح در تالاب انزلی مخالفت کرده و یقینا به واسطه چرخه طبیعی و غذایی عواقب اجرای آن به تمامی مردم گیلان آسیب می رساند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به فراخوان طرح مشارکتهای مردمی توسط کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت پیرامون ساماندهی دو رودخانه گوهرررود و زرجوب اشاره کرد و گفت: اخیرا یکی از شرکت ها بدون انجام هماهنگی های لازم به این مبحث ورود کرده که یقینا این مهم را پیگیری می کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 14 =