ساخت المان خیرالکلام، اولین نشریه گیلان در شهر اولین ها

0 115

ساخت المان خیرالکلام، اولین نشریه گیلان در شهر اولین ها

عصرکاسپین / تندیس اولین نشریه گیلان با عنوان خیرالکلام و ارج نهادن و پاسداری از هویت گیلان موضوع دیدار رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت و رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت به اتفاق مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت در هفدهمین روز از تیر ماه به میزبانی کیوان محمدی در ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با تاکید بر همراه و پیگیر بودن سازمان مدیریت و برنامه ریزی در امور فرهنگی بیان نمود: پیرو جلساتی که در گذشته در خصوص شناساندن هر چه بیشتر شهر رشت به عنوان برند شهر اولین ها با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در دوسال اخیر داشتیم، تصمیم به ساخت المان آرسن میناسیان و همچنین جداره سازی داروخانه کارون به عنوان اولین داروخانه شبانه روزی کشور گام هایی برداشته شد.


محمد حسن عاقل منش با اشاره به استفاده از تکنولوژی های به روز در ساخت المان ها افزود: استفاده از روشهای نوین مانند QR Code می تواند در شناساندن هر چه بیشتر و بهتر آثار و المان ها به شهروندان و مسافران کمک نماید. شهرداری میتواند در اولین اقدام از این روش نوین در تندیس های موجود در سبزه میدان استفاده کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به ظرفیت های فرهنگی در رشت و شهروندان آن تصربح نمود: هرچند شهر رشت به لحاظ ظرفیتهای انسانی در موضوعات فرهنگی در سطح بالایی است ولی متاسفانه به لحاظ بستر سازی و زیرساخت دچار مشکل هستیم. با فراهم نمودن بستری سالم و امن برای هنرمندان، میتوان بر روحیه خوب و شادابی شهر افزود.
کیوان محمدی با تاکید بر لزوم پاسداشت از هویت گیلان افزود: شهر رشت دارای برند شهر اولین ها می‌باشد ولی اثری از این برند در سطح شهر دیده نمی شود. در همین راستا از دو سال قبل اعلام آمادگی نمودیم تا به طرح هایی با موضوع شهر رشت و به خصوص موضوع شهر اولین ها کمک نماییم بر همین اساس پروژه ای مانند المان نشریه خیر الکلام به عنوان اولین نشریه گیلان با قدمت بیش از ۷۰ سال می‌تواند در شناساندن هویت فرهنگی شهر رشت موثر باشد.


رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با اشاره به لزوم استفاده از اعتبارات استانی برای زیباسازی شهر رشت تصریح نمود: تمام شهرها برای پروژه های خود از اعتبارات استانی استفاده می کنند. ولی نداشتن شهردار در یک مدت طولانی، بر مشکلات مالی شهرداری و دسترسی نداشتن به منابع استانی و کشوری افزود.
سجاد محجوب در ادامه خواستار حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از طرح های این سازمان برای زیباسازی شهر رشت شد.
در پایان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان اعلام آمادگی نمود تا از ساخت المان ها و تندیس های مورد تایید شهرداری رشت حمایت نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − چهار =