سرپرست استانداری گیلان در مراسم سالگرد شهید انصاری در رودسر؛ شهادت الگو و مانیفست انقلاب است / در برجام به دنیا ثابت کردیم که اهل گفتگو و تعامل در چارچوب منافع ملی هستیم

0 94

سرپرست استانداری گیلان در مراسم سالگرد شهید انصاری در رودسر؛
شهادت الگو و مانیفست انقلاب است / در برجام به دنیا ثابت کردیم که اهل گفتگو و تعامل در چارچوب منافع ملی هستیم

عصرکاسپین / سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه شهید انصاری به فرهنگ مقاومت، ظلم ستیزی، آزادی طلبی، برابری و برادری پایبند بود، گفت: نگاه ما به جهان بر پایه و محور عزت، حکمت، مصلحت، عقل گرایی و اخلاق مداری اسلامی است و در موضوع برجام به دنیا ثابت کردیم که اهل گفتگو و تعامل در چارچوب منافع ملی هستیم.
دکتر ارسلان زارع عصر امروز در مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید علی انصاری تنها استاندار شهید کشور در رودسر، افزود: سخن گفتن از سلحشورانی که با تکیه بر عشق، ایمان و خدمتگزاری صادقانه به سمت حق تعالی شتافتند، کاری بس دشوار است.
دکتر زارع افزود: امروزه مهمترین وظیفه همه همانند راه، روش و منش شهدایمان، بحث پارادایم گفتمان فرهنگی انقلاب است.
وی شهادت را الگو و مانیفست انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این الگو به جامعه ایران اسلامی تزریق شده و مسلماً راه شهدا همچون شهید انصاری ادامه دارد.
سرپرست استانداری گیلان خاطرنشان کرد: فرهنگی که شهدای ما همچون شهید انصاری به آن پایبند بودند فرهنگ مقاومت، ظلم ستیزی، آزادی طلبی، برابری و برادری بود.
وی با اشاره به اینکه رستگاری یک جامعه بر پایه اصلاح و احیای فرهنگی آن است، گفت: فرهنگ شهید و شهادت یکی از این فرهنگ هاست.
دکتر زارع با بیان اینکه امنیت و آرامش اجتماعی همواره مهمترین مسئله جوامع و کشورهاست، افزود: امروز ایران به برکت خون شهدا یکی از امن ترین کشورهای منطقه حتی جهان است.
وی اظهار داشت: امروز نگاه ما به جهان بر پایه و محور عزت، حکمت، مصلحت ،عقل گرایی و اخلاق مداری اسلامی است.
سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه در قضیه برجام به دنیا ثابت کردیم که اهل گفتگو و تعامل در چارچوب منافع ملی هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد این بودیم که امریکا و اروپا نتوانستند این تعامل را برقرار کنند و امروز دنیا شاهد عهد شکنی طرف مقابل است.
وی تصریح کرد: مسلماً مردم ما با توجه به خون های ریخته شده در راه آزادی و آزادگی همچنان استوار از کیان کشور خود دفاع و در مقابل تمام هجمه ها ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.
دکتر زارع با اشاره به اینکه شهید انصاری همیشه در راه انقلاب و اسلام بود، گفت: اخلاق شهید انصاری قابل وصف نیست آن شهید والامقام متواضع، متقی و با اخلاص بود.
وی افزود: شهیدان انصاری و نورانی مدیرانی ساده زیست، سختکوش با دلی نورانی بودند که جان عزیز خویش را فدای اسلام و مردم کردند.
پیش از این مراسم سرپرست استانداری گیلان با حضور بر مزار شهید انصاری ضمن قرائت فاتحه با اهدای گل به مقام شامخ تنها استاندار شهید کشور ادای احترام کرد.
دکتر ارسلان زارع همچنین پس از حضور در گلزار شهدای لنگرود و قرائت فاتحه بر مزار شهیدان گرانقدر و ادای احترام به مقام شامخ شهید علیرضا نورانی، شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه منا، در مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت معاون عمرانی اسبق استانداری گیلان در مسجد جامع این شهر نیز شرکت کرد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه رودسر سخنرانی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 12 =