نخستین جشنواره کوتکوتو در لاهیجان برگزار می شود

0 121

نخستین جشنواره کوتکوتو در لاهیجان برگزار می شود

عصرکاسپین / شهردار لاهیجان از برگزاری نخستین جشنواره کوتکوتو در این شهر خبر داد.
مسعود کاظمی در گفت و گویی افزود: همزمان با موقع برداشت گیاه بومی کوتکوتو برای اولین بار جشنواره کوتکوتو و مراحل عرق گیری و تهیه محصولات مرتبط با این گیاه بومی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری و مشارکت عطاری مقدس خو و شرکت پیام آوران سلامت به مدت دو روز در عصر روزهای پنج شنبه و جمعه ششم و هفتم تیر ماه در حاشیه شمالی استخر لاهیجان در محل نمایشگاه شب های روشن برگزار می شود.
وی اضافه کرد: گیاه کوتکوتو دارای خواص متعددی بوده و معرفی خواص این گیاه از نظر طبی و عرق گیری در مقابل مردم با دیگ های مسی به روش سنتی، سخنرانی محققان طب سنتی در مورد مزاج شناسی و گیاهان بومی گیلان و معرفی غذاها و خوراکی هایی که گیاه کوتکوتو در آن استفاده می شود، از جمله برنامه ها و اهداف برگزاری نخستین جشنواره کوتکوتو در لاهیجان می باشد.
کاظمی گفت: شهرداری لاهیجان با هدف ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین شهروندان و تبدیل لاهیجان به شهر جشنواره ها برنامه های مختلفی را برای اجرا در طول سال تدوین کرده است.
وی افزود: با توجه به معرفی لاهیجان به عنوان شهر شب های روشن در طول سه ماه گذشته با برگزاری جشنواره های نوروزی، ضیافت خوبان در ماه مبارک رمضان و جشنواره شب های روشن برنامه های فرهنگی،هنری و آموزشی متنوعی برای شهروندان و مسافران برگزار شده که مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفده =