وزیر بهداشت از وجود فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی خبر داد

0 107

وزیر بهداشت از وجود فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی خبر داد

عصرکاسپین / سید حسین نقوی حسینی، نماینده مجلس، در مورد جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر بهداشت گفت:
آقای نمکی (وزیر بهداشت) تاکید کرد مبارزه با فساد از دستورات اصلی وزارت بهداشت است. ۵۰ هزار میلیارد تومان فساد در نظام پزشکی رخ داده که ما نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را کجا و چطور هزینه کردند. همچنین ۸۰ میلیارد تومان هزینه‌ رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت شده است. این مافیای فساد قدرتمند است که وزارت بهداشت با همه توان در مقابل مافیا ایستاده و مبارزه می‌کند و و اجازه نمی‌دهد بیت المال به دست این افراد بیفتد.

یکی دیگر از موضوعات مورد اشاره آقای نمکی این بود که وزارت بهداشت و درمان را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است. وزیر بهداشت همچنین گفت وزارت بهداشت را با ۱۷ ماه بدهی به تأمین اجتماعی تحویل گرفتم. ۵ سال پرونده الکترونیک سلامت روی زمین مانده بود که ما طی سه ماه وضعیت پرداخت بدهی‌ها را تعیین تکلیف کرده‌ایم و روند افتتاح پرونده‌های الکترونیک را آغاز کردیم.

آقای نمکی در این جلسه گفته است فساد در حوزه سلامت به طور زجرآوری حاکم بود به طوری که در سال ۹۷ سیاست گذاری واردات دارو، صنعت تولید داروی داخلی را نابود کرد. به هم ریختگی در وزارت بهداشت به گونه‌ای بود که بعد از انقلاب دستگاهی به این آشفتگی ندیده بودم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =