۱۳ طرح صنعتی با اشتغال زایی در هفته صنعت و معدن در گیلان افتتاح می‌شود.

0 111

۱۳ طرح صنعتی با اشتغال زایی در هفته صنعت و معدن در گیلان افتتاح می‌شود.

عصرکاسپین / فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در هفته صنعت و معدن که از دهم تیر شروع می‌شود، ۱۳ طرح صنعتی با ۹۰۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۴۶۴ نفر در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه، در سه ماهه نخست امسال نیز با سرمایه گذاری ۴۸۳ میلیارد تومانی در واحد‌های تولیدی برای ۴۵۸ نفر اشتغال ایجاد شد، افزود: ۴۰ درصد از سهم اشتغال کشور در حوزه صنعت و معدن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اشتغال ۴۰ درصدی در صنعت و معدن، گفت:به همین علت دولت سازوکار مناسبی برای حمایت از صنعت تدارک دیده است.

فرهاد دلق پوش افزود: در سه ماهه نخست امسال ۱۰۳ فقره جواز تأسیس واحد‌های تولیدی و صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۶ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومانی و با اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۶ نفر صادر شد.

وی دو مقوله امنیت سرمایه گذاری و استقبال از سرمایه گذاران را در گیلان مطلوب دانست و گفت: راه آهن گیلان فرصت‌های جدیدی را برای واحد‌های تولیدی و صنعتی استان ایجاد کرده است که در صورت تکمیل این طرح و امتداد آن تا بندرانزلی و آستارا ظرفیت‌های آن به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع و رونق تولید به صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان پرداخت شد، افزود: در حال حاضر ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در بانک‌های عامل تصویب شده است.

فرهاد دلق پوش از مثبت بودن تراز صادرات از گیلان خبر داد و گفت: طبق آمار‌ها تراز صادراتی گیلان در سه ماهه نخست امسال حدود ۹ درصد بیشتر از پارسال بود که این موضوع به نوعی از روز‌های پُررونق حوزه تولید و صنعت استان حکایت دارد.

وی درادامه تصریح کرد: تعطیلی و توقف واحد‌های تولیدی و صنعتی طبق مصوبه جدید دولت در سراسر کشور ممنوع است و اجرای این سیاست در گیلان نیز با جدیت دنبال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =