توسعه تولید در فضای رقابتی رخ می دهد

0 118

توسعه تولید در فضای رقابتی رخ می دهد

عصرکاسپین / آیت الله رسول فلاحتی در دیدار رئیس، معاونان، روسای ستادی و اداره ها و همچنین مدیران شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: هفته صنعت و معدن را به زحمتکشان این عرصه تبریک می گویم.
وی به مشکلات در عرصه صنعت، معدن و تجارت گیلان اشاره کرد و افزود: وحدت رویه و همگرایی در رسیدن به تعالی گیلان در استان وجود ندارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه قوانین مصوب از سال ۱۳۴۱ معضلی برای انفال و منابع طبیعی گیلان شده است، اظهار کرد: گاهی مواقع به قوانین مذکور استناد می شود که مبنای حقوقی و عقلانی متناسب با زمان فعلی ندارد و این امر بلایی برای استان شده است.
آیت الله فلاحتی، خواستار همگرایی محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی، استانداری و دستگاه قضا برای اجرای طرح های صنعتی و معدنی در گیلان شد و بیان کرد: دانشگاه یک موقعیت سیال علمی است و وزارت صمت برای پیشبرد اهداف خود باید از آن استفاده کند.
وی، همکاری با محیط زیست و دستگاه قضا در برطرف کردن بسیاری از مشکلات صنعت گیلان را تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: متولیان امر باید تلاش کنند تا سرمایه گذاران وارد استان شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کوه خواران، دشت خواران، جنگل خواران و دریاخواران مانع تولید در استان هستند، خاطرنشان کرد: مجوزی که برای اجرای پروژه ها صادر می شود باید دارای وحدت رویه باشد.
آیت الله فلاحتی با ابراز خرسندی از روند روبه بهبود واحدهای تولیدی گیلان در پایان سال ۹۷ و سال جاری، یادآور شد: واحدهای تولیدی ورشکسته استان را فعال کنید زیرا اگر این واحدها احیا شوند کارگران و نیروهای بخش تولید بر می گردند.
وی با بیان اینکه نبود نظارت جدی بر سامانه های قدیم و جدید معضلی برای واحدهای تولیدی گیلان است، اظهار کرد: نظارت مسئولان بر امور حائز اهمیت است.
امام جمعه رشت به فقر پنهان گیلان در زیر سرسبزی این استان اشاره کرد و افزود: امروز شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه اقتضا می کند رونق تولید داشته باشیم.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی گیلان خصوصی هستند جای افتخار است، بیان کرد: تولیدکننده را تشویق کنید ضمن اینکه میدان تولید زمانی توسعه پیدا می کند که رقابت باشد.
وی، گیلان را میدان کار و تلاش دانست و تصریح کرد: در صدور مجوزها به ویژه در مسائل زیستی محیطی توجه ویژه داشته باشید.

بهره برداری از ۱۳ طرح صنعتی گیلان در هفته دولت امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود ۲ هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی فعال در استان اشاره کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری های انجام شده در واحدهای مذکور ۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان است.
فرهاد دلق پوش از وجود ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان خبر داد و افزود: سهم استان در واحدهای تولیدی کشور ۳.۴ درصد از لحاظ تعداد است.
وی با بیان اینکه مهاجرت صنعت به طرف گیلان رو به تزاید است، تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در مناطق مختلف کشور باید صنعت را با حفظ شرایط زیست محیطی در استان مستقر کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به صدور یک هزار و ۳۹۴ مجوز صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۹ درصد در استان اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان مبلغ سرمایه گذاری طرح های مذکور است.
دلق پوش از بهره برداری ۱۳ طرح صنعتی گیلان در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: طرح های مذکور با ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 15 =