خروج یک محکوم به حبس ابد از کشور

0 92

خروج یک محکوم به حبس ابد از کشور

سخنگوی قوه قضاییه درباره خروج یک محکوم به حبس ابد از کشور توضیحاتی ارائه کرد.

عصرکاسپین / غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با شبکه خبر در رابطه با خبرهایی مبنی بر فرار یک زندانی محکوم به حبس ابد به خارج از کشور، اظهار کرد: این فرد محکوم به حبس ابد بوده و بیش از ۱۱ سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

وی افزود: در ۲۹ تیر ۹۸ برابر ضوابط و مقررات مربوطه و با اخذ وثیقه لازم به مشارالیه مرخصی سه روزه‌ای اعطا شده که در پایان مهلت مرخصی، خود را به زندان معرفی نکرده است.

اسماعیلی با یادآوری این نکته که از سوی مقامات قضایی به مراجع امنیتی و اطلاعاتی نسبت به اعطای مرخصی به این فرد اطلاع رسانی شده بود، گفت: این فرد ممنوع الخروج بوده و حسب ظاهر از مبادی غیررسمی از کشور خارج شده و تا الان مراجعتی نداشته است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مرسوم است که به کسانی که حبس ابد دارند چنین مرخصی‌هایی داده شود، گفت: به کسانی که محکومیت حبس ابد هم دارند در نظام قضایی مرخصی داده می‌شود، خصوصا اگر مدت مدیدی از مجازت حبس آن‌ها گذشته باشد که این فرد بیش از ۱۱ سال از حبس خود را در زندان سپری کرده بود.

سعید ملک‌پور در کانادا و با حمایت یک شرکت آمریکایی اقدام به تاسیس سایت‌های مستهجن فارسی کرده بود که در سال ۸۷ پس از بازگشت از کانادا به ایران، شناسایی و بازداشت شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، وی را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرد که این رای پس از رفع نقص در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع سعید ملک پور، ۴ شهریور ۱۳۹۲ اعلام کرد که حکم اعدام سعید ملک‌پور در دیوان عالی کشور تایید شده بود ولی او «توبه و ابراز ندامت» کرد و به همین دلیل با تقلیل مجازات او از اعدام به حبس ابد موافقت شد.

وی افزود: در همین زمینه فرد دیگری نیز با اتهامی مشابه یعنی مدیریت و گردانندگی سایت‌های مستهجن به اعدام محکوم شده بود که با توجه به ابراز ندامت این فرد، در روزهای‌ اخیر موافقت با تبدیل مجازات اعدام او به حبس ابد نیز اعلام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =