در یکصد و دومین جلسه شورا؛ سید امیر حسین علوی، رییس شورای اسلامی شهر رشت مطرح کرد: افراد بیرونی در مسائل دخالت نکنند، چون در شورا افراد بزرگی حضور دارند

0 113

در یکصد و دومین جلسه شورا؛ سید امیر حسین علوی، رییس شورای اسلامی شهر رشت مطرح کرد:
برخی در عرصه‌های مختلف سد راه جوانان شده‌اند / افراد بیرونی در مسائل دخالت نکنند، چون در شورا افراد بزرگی حضور دارند / وظیفه شورا نظارت و وظیفه شهردار پاسخ‌دهی به شوراست

عصرکاسپین / یکصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت برگزار شد.
در این جلسه علوی به‌ عنوان ریاست شورا با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: در ایران عزیز روزهایی که نامگذاری می‌شود، عموماً به نام شهدایی است که با تقدیم جان خود افتخار آفرین شده و در تاریخ این سرزمین ماندگار شدند. برای تک‌تک شما عزیزانی که در عرصه قلم و رسانه با ایثار وقت، ذهن، روح و جان خود برای اطلاع ‌رسانی دقیق به مردم این شهر زحمت می‌کشید، این روز را تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت دارم.
رییس شورا ادامه داد: روز جمعه آینده شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) است که پیشاپیش تسلیت عرض می‌کنم. روز ۲۱ تیرماه نیز روز عرفه است. روزی که در تاریخ ما روز شناخت و روز انتخاب راه است و امیدوارم بتوانیم همواره راه خود را درست انتخاب کنیم و گام‌هایی استوار در این مسیر برداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از همکاران شورایی خود، بیان داشت: در این چند جلسه‌ای که بنا به دلایلی نتوانستم چند جلسه در خدمت شورا باشم و مسئولیت جلسات شورا بر عهده سایر عزیزان بود، از همه دوستان صمیمانه تشکر می‌کنم. همچنین از اعضای شورا یک‌ به ‌یک تشکر کرده و آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

علوی در ادامه تأکید کرد: تحولات بسیار سریع رقم می‌خورد و کار در حال پیش رفتن است. همه ما نیز یک اصل را فرض داریم و آن نیز این است که به شهردار محترم در ابتدای کار کمک کنیم تا به شناخت مناسب و درستی از وضعیت موجود پیدا کرده و هم بتواند کارها را به‌ خوبی هدایت کند. با این تفاسیر و با توجه به اینکه ۲ ماه از شروع به کار ایشان در شهرداری رشت می‌گذرد، شناخت بسیار مناسبی به وضعیت شهرداری پیدا شده است و همه ما وظیفه کمک کردن به ایشان را داریم اما گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که بنده فکر می‌کنم مثل همیشه وقتی مسئله‌ای پیش می‌آید شورا را مظلوم دیده و تیغ‌ها به سمت شورا می‌آید.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: ما ۱۰ ماه شهر را با سرپرست و با چنگ و دندان و با کمک همه عزیزان اداره کردیم اما هیچ‌گاه دو ماه حقوق به کارکنان بدهکار نشدیم و کارها را سعی کردیم به‌ گونه‌ای جلو ببریم که خدای ناکرده مسئله‌ای در شهر و حوزه مدیریت شهری رخ ندهد. اینها را در زمان خودش گفتیم اما چون عادی و روتین در حال پیشرفت بود، شاید کسی آن را حس نمی‌کرد و فکر میشد کار انجام دادن بسیار راحت است؛ اما باید مسیر را باز هم همانند قبل با همت دست جمعی به‌پیش برد. افراد بیرونی‌ هم به نظر بنده در این مسائل دخالت نکنند، چون در شورا افراد بزرگی حضور دارند و تجربیاتی که اعضای شورا در اختیار دارند به کمک شهر می‌آید.
وی افزود: شهردار نیز بجای آنکه از تذکرات و درخواست گزارش‌ها ابراز ناراحتی و گلگی کند، بهتر است تنظیم روابط را به‌گونه‌ای ایجاد کند که خدای ناکرده تقابلی رخ ندهد. وظیفه شورا نظارت و وظیفه شهردار پاسخ‌دهی به شوراست. امروز نیز گزارشی در پاسخ به درخواست‌های شورا توسط شهردار تقدیم شده که جای تقدیر دارد. این رابطه باید قطعاً تداوم داشته باشد؛ زیرا این دغدغه تمامی اعضای شوراست که به شهردار رشت کمک بشود تا ایشان با توان بیشتری به کار خود ادامه دهد.
علوی خاطر نشان کرد: قطع یقین موفقیت آقای حاج محمدی، موفقیت شورای پنجم است و بنده دلسوزتر از اعضای شورا نیز در این میان ندیده‌ام که کسی برای دغدغه‌های این شهر و مردمانش کسی بخواهد حرفی بزند که خدای ناکرده شورا را مورد خطاب قرار دهد. بنده فکر می‌کنم که شورا در موضوعات کاری خود دقت لازم را داشته و از این به بعد نیز به همین صورت خواهد بود.
علوی افزود: این‌گونه نباشد که شهردار برای کارهای درون ‌سازمانی یا کارهای خودش تکیه به افرادی خارج از شورا بکند و بعضاً هماهنگی‌ها و مذاکرات خود را با طیف خاصی در بیرون انجام بدهد و بعد در موضوعات اگر اتفاقی رخ بدهد شورا را خطاب کنند! بنده در این دو ماهه دیده‌ام که در عزل و نصب‌هایی که اتفاقاً هم خوب بود صدای بیرونی‌ها به‌ جای اعضای شورا در آمد و این خیلی برازنده نیست که ما در هر موضوعی بخواهیم شورا را مورد خطاب قرار بدهیم. به‌هیچ ‌عنوان علاقه نداریم که تنشی به وجود بیاید و در ۱۰ ماه گذشته رویه ما بر این بود و دنبال زورآزمایی نه بوده‌ایم و نه هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مدال‌آوران المپیاد علمی و ورزشکاران، بیان داشت: ایشان در پاسخ به موضوعات مطرح‌ شده توسط یکی از نخبگان فرمودند: “مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا نا امیدی، سم است و اگر نسل‌های قبل متوقف و ناامید می‌شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می‌ماندیم” این شاید بهترین پیام توسط یک رهبر و یک بزرگتر برای یک جامعه است؛ اما ما شاید به ‌عنوان فرزندان حق‌ داریم گلایه کنیم و ناخرسند باشیم. آن ‌هم از همان افرادی که در حوزه‌های مختلف پیشگام بودند اکنون سد راه جوانان در عرصه‌های مختلف کار و فعالیت ببینیم و به نظر بنده برخی از این افراد به‌ عمد ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند. ما قطعاً در این مسیر آنچه که باید به آن گوش جان بسپاریم، فرمایشات مقام معظم رهبری است که قالب جوانان ایران ‌زمین همین خط مشی را انتخاب کرده‌اند و فکر می‌کنم این تعهد هر روزه و هر لحظه‌، کشور را بیمه می‌کند.
علوی ادامه داد: ما نیز تعهدی به جوانان این شهر و شهرستان داشتیم. از ما خواستند که موضوعات را در سطوح مختلف پیگیری کنیم و خدا را شاکر هستم و در تعهد به دوستان و همشهریان خود کوتاهی نکرده‌ام و از این به بعد در هر جایگاهی که باشم به ‌واسطه ۶ سال حضور در مجموعه شورا خود را سرباز شورا و شهرداری می‌دانم و همین تداوم مسیر ما خواهد بود. طبیعتاً در این مسیر کمک بزرگان باتجربه شورا، این راه ادامه خواهد یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =