ورود مدعی‌العموم به فساد یک‌هزار تن سیب در دماوند/ دستگیری ۲ نفر درباره فساد ۱۰۰ تن رب گوجه

0 131

ورود مدعی‌العموم به فساد یک‌هزار تن سیب در دماوند/ دستگیری ۲ نفر درباره فساد ۱۰۰ تن رب گوجه

عصرکاسپین / دادستان عمومی و انقلاب دماوند از تشکیل پرونده قضایی در خصوص فساد یک‌هزار تن سیب در یکی از سردخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: دو نفر در ارتباط با فساد ۱۰۰ تن رب گوجه در دماوند دستگیر شدند.

حسن ابراهیمی‌بسابی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های دادستان به عنوان مدعی‌العموم این است که در راستای سلامت جامعه، دقت لازم را داشته باشد و به نحو مطلوب انجام وظیفه کند.

وی افزود: به مأموران و مسؤولان بارها دستور داده‌ایم که سلامتی جامعه بسیار حائز اهمیت است و تهیه و توزیع غذا و دارو باید طبق استانداردها صورت گیرد و توزیع یا انتقال اقلام فاسد شده ممنوع است و این موضوع با حساسیت خاصی در دماوند پیگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: در همین راستا، روز گذشته سردخانه‌ای در یکی از مناطق دماوند شناسایی شد که افزون بر ۱۰۰ تن رب گوجه فاسد شده و مواد فاسد شده دیگر در کنار آن وجود داشت.

ابراهیمی‌بسابی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان مرکز بهداشت، این مواد کپک‌زده و تاریخ گذشته و در بشکه‌های غیراستاندارد نگهداری می‌شده که مشکلات و معضلات خود را برای جامعه به همراه داشته و تهدید قطعی علیه بهداشت عمومی به حساب می‌آمد.

وی افزود: در این خصوص، دستورات قضایی لازم صادر شد و آن مکان را بلافاصله پس از صورتجلسه و آمابرداری پلمب کردیم و به دست امین سپردیم تا تعیین تکلیف قضایی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: دو نفر که مالک و متصرف این اقلام فاسد شده بودند، بازداشت شدند، چراکه سلامت جامعه را به خطر انداختند؛ آنها به نحو غیرمعمول و غیراستاندارد بهداشتی رب گوجه را حمل و در سردخانه نگهداری کردند و همه این اقدامات برای توزیع آن بوده است.

ابراهیمی‌بسابی تصریح کرد: اگر هزینه‌ای برای سردخانه پرداخت می‌کنند، برای امحا نبوده و قطعاً به دنبال اهداف سوجویانه بودند که مالک و متصرف این رب‌های گوجه و اقلام فاسد شده بازداشت شدند و اکنون پرونده آن با دستورات قضایی قاطعانه تحت رسیدگی قرار دارد تا استعلام لازم از مراکز بهداشتی و سازمان غذا و دارو اخذ شود.

وی تأکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و ویلاها امکان دارد که به مکانی برای نگهداری اقلام غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته تبدیل شود که از مردم می‌خواهیم موارد لازم را حتماً به دادستانی و مراکز بهداشت اطلاع دهند تا به سرعت با آنها برخورد قانونی و از سوءاستفاده افراد سودجو که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، جلوگیری شود.

*تشکیل پرونده قضایی درباره فساد یک‌هزار تن سیب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در خصوص فساد بیش از یک‌هزار تن سیب دپو شده در یکی از سردخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: دادستانی دماوند پس از اطلاع به این موضوع ورود کرده است.

ابراهیمی‌بسابی با این اینکه در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: تحقیقات ما در ارتباط با اینکه این سیب‌ها با چه بودجه‌ای اعم از عمومی، خصوصی و دولتی بوده، آغاز شده است.

وی گفت: استعلام‌های لازم در حال اخذ است و منتظر پاسخ آن هستیم؛ اگر این سیب‌ها با اعتبار دولتی تهیه شده باشد، تضییع حقوق دولت است و اگر مربوط به بخش خصوصی باشد به شکایت شاکی خصوصی نیاز دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه همچنین اگر مسأله سیب‌ها احتکار و قاچاق باشد، تعزیرات و مراجع قضایی ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: از سال‌های قبل، سوابقی در خصوص نحوه نگهداری سیب در سردخانه‌ها و جابه‌جایی سیب‌های دماوند با سیب‌های نامرغوب وجود داشته که برخوردهای لازم صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 15 =