سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای راهبردی جمعیت : سیاست‌های ابلاغی جمعیت در استان گیلان اجرا شود

0 105

سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای راهبردی جمعیت
سیاست‌های ابلاغی جمعیت در استان گیلان اجرا شود

عصرکاسپین / سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و اجرای دقیق سیاست‌های کلی جمعیت متناسب با استان گیلان گفت: با به‌روزرسانی اطلاعات و داده‌های آماری به صورت منسجم و تحلیل داده‌ها، مدیران با استفاده و بهره‌گیری از آنها زمینه‌های اجرایی سیاست‌های ابلاغی جمعیت را فراهم نمایند.

دکتر ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گیلان با بیان اینکه همانند هر کشور دیگری به دنبال توسعه یافتگی هستیم افزود: توسعه یافتگی هرجامعه و کشوری بر مبنای برنامه‌ریزی راهبردی و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد شکل می‌گیرد.

وی افزود: جمعیت به عنوان یک مؤلفه و عامل تأثیرگذار مدیریت استراتژیک اگر به درستی مدیریت شود نه تنها تهدیدی برای توسعه یافتگی نیست بلکه رکنی موثر برای پیشرفت و بالندگی هر کشور است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغی جمعیت در استان گیلان باید اجرا شود، تصریح کرد: برای این منظور باید زمینه‌های آن از جمله اجرای طرح جی‌نف و کاداستر نیز اجرایی گردد.

دکتر زارع در بخشی دیگر از سخنان بر ضرورت مدیریت مهاجرت در سطح استان گیلان تأکید و تصریح کرد: استان گیلان به واسطه منابع طبیعی و اقلیم جغرافیایی مطلوب برای زندگی زمینه مهاجرت را دارد که باید برای مدیریت بهینه مهاجرت تدبیر شود.

وی با بیان اینکه برخی راهبردهای ارزشی همچون تکریم سالمندان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: موضوع سالمند بودن استان گیلان می‌تواند به عنوان یک فرصت باشد و اگر به خوبی مدیریت نشود قابلیت تبدیل به چالش را دارد.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر اهمیت مطالعات اجتماعی و پژوهش به بروزرسانی اطلاعات و داده‌های آماری به صورت منسجم اشاره کرد و گفت: دانشگاه گیلان مسئول گردآوری و تجمیع پژوهش‌ها می‌باشد که سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص همکاری می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =