محمد صادق حسنی جوریابی : کشاورزان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

0 116

محمد صادق حسنی جوریابی
کشاورزان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

عصرکاسپین / نماینده مردم رشت در مجلس معتقد است جریانات سیاسی نباید بر طبل تفرقه بکوبند چرا که در شرایط فعلی کشور ما برای آبادانی به همه فرزندان خود در تمامی جریانات سیاسی نیاز دارد.

محمد صادق حسنی جوریابی در نشست علنی صبح دیروز(سه شنبه، اول مردادماه) در نطق میان دستور خود امروز کشورمان در شرایطی قرار گرفته که با وجود تحریم های کمرشکن کیان کشور را در معرض خطر جدی قرار داده است، گفت: از سوی دیگر با عهدشکنی طرف مذاکرات که منجر به خروج یک طرفه از معاهده برجام شده شرایط خاصی برای کشور رقم زده و آنها تمام تلاش خود را می کنند تا کشور را دچار چالش اقتصادی و فرهنگی کنند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنچه دردناک است این است که عده ای در داخل کشور همچنان بر طبل تفرقه افکنی دمیده و بر مرزبندی های جریانی تأکید دارند، عنوان کرد: آنها نمی دانند که دشمن ایران اسلامی برایش تفاوتی در اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی ندارد و دشمن همه را پیکره ایران می داند و همه را با هم هدف قرار داده است.

وی افزود: امروز ایران عزیز و جریانات کشور و دسته های سیاسی باید در وفاق و مواجهه با کشور روبرو شوند و کسانی که هر روز دایره نیروهای خودی را تنگ تر کرده و سعی در راندن نیروها به بیرون از دایره نظام دارند، باید بدانند که در مسیر دشمن حرکت می کنند و باعث شادی آنها می شوند. کشور ما برای آبادانی به همه فرزندان خود در هر جریان سیاسی نیاز دارد.

حسنی جوریابی ادامه داد: می خواهم از گیلان بگویم؛ از جنگل های کشیده شده در امتداد خزر، از آسمان گاه و بیگاه ابری و زمین های برنج. از مردم گیلان سخن می گویم، مردمی صبور و سخاوتمند. از گیلان می گویم از ولایت خاک، آب، بذر، دست، رنج و دسترنج. به نمایندگی از پیشه وران، دامداران، صیادان، شالیکاران و باغدارن و همه مردمان گیلان که هرچه در دست هایشان گذاشتند، کاشتند نگاه داشتند و درو کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: از گیلان می گویم؛ از صیادان و دامدارانی می گویم که روزگارشان نمی چرخد و از طعم بکر چای که از یاد رفته است. از حریم رودخانه ها و سبزه زارانی که تبدیل به ساختمان شده است. چه چیزی برای کشاورز دردناک تر از فروش زمین است اما وقتی محصولاتش خریداری نشده، حمایت نمی شود و چرخه زندگی اش نمی چرخد تن به این درد می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر این وضع ادامه یابد، از گیلان و مزارع برنج و انبوه جنگل آن هیچ نمی ماند، اظهار داشت: اخیرا نمایشگاهی با موضوع تاریخ محلی گیلان برگزار شد که برایم تلفیقی از فخر و اندوه بود. افتخار به تاریخ باشکوه ولایتی که در روزگار قطحی و حدود صد سال پیش خروارها برنج به پایتخت ارسال کرد تا باری از دوش مردم بردارد و اندوهگین از رنجی که امروز کشاورزان و دامداران این دیار متحمل می شوند و نه تنها یاری نمی شوند بلکه با واردات بی رویه محصولات خارجی بر مشکلاتشان افزوده شده است لا اگر دیر دست به کار شویم این قلمرو سبزآبی از بین می رود.

حسنی جوریابی در ادامه با بیان اینکه در جنگ اقتصادی نابرابر قرار داریم، یادآور شد: کشاورزان سربازان خط مقدم این جنگ هستند و به درستی و تمام توان به وظایف انسانی خود عمل می کنند اما فرماندهان این جنگ یعنی تصمیم گیران و مدیران اقتصادی با فرمان های نادرست نه تنها کمکی به این سربازان مظلوم نمی کنند بلکه با سوءاستفاده از جایگاه خود و با استفاده از رانت مانع پیشرفت و ادامه فعالیت آنها نیز می شوند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان ادامه داد: از دو روز پیش کشاورزان گیلان برداشت محصول اصلی خود یعنی برنج را آغاز کرده اند در حالی که این کشاورزان عزیز از کار در این هوای گرم شکایت نمی کنند بلکه نگاهشان به بازار است که نرخ برنج به کجا می رود.

وی افزود: با نهایت تلاشی که در کمیسیون کشاورزی به عنوان یک عضو کوچک انجام داده ام، در سال گذشته کشاورازان برنج محصول خود را با تمام مشکلات با کیولیی ۱۲ یا ۱۳ هزار تومان فروخته اند و وزیر در این رابطه پاسخ نمی دهد که چرا بازار توسط نیروهای غیررسمی مدیریت می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که محصول دست کشاروز است با کاهش قیمت روبرو هستیم و در حالی که در اسفند ماه سال گذشته قیمت آن از ۱۳ به ۲۵ هزار تومان رسید و صدایی از صداوسیما و وزیر کشاورزی در نیامد و اکنون که در فصل برداشت محصول هستیم فشار نسبت به کاهش قیمت اعمال می شود از این رو از وزیر کشاورزی می خواهم به داد مظلومان برسد و به واردکنندگان برنج اجازه ندهد بر بازار سوار شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 13 =