مراسم اختتامیه جشنواره رسانه و خزر با درخشش ۵گیلانی برگزار شد

0 133

عصرکاسپین / مراسم اختتامیه جشنواره رسانه و خزر به میزبانی مازندران در نمک آبرود برگزار شد.

در این مراسم که با حضور کواکبیان مدیرکل خانه مطبوعات کشور، علی آبادی مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، مدیرکل ارشاد مازندران، مدیران عامل خانه‌های مطبوعات، اصحاب رسانه و مدیران و مسئولان سه استان شمالی کشور در تالار ملل نمک آبرود برگزار شد؛ از ۱۷ برگزیده این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

این جشنواره برای نخستین بار و با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و خانه مطبوعات سه استان برگزار شد و و آثار برتر بعد از ترجمه به دبیرخانه جشنواره بین المللی رسانه‌ای خزر آستاراخان روسیه ارسال می‌شود.

بنا به برنامه اعلام شده بنا است تا مراسم سال آینده این جشنواره به میزبانی استان گلستان انجام شود.
رئیس خانه مطبوعات کشور نیز در این همایش با بیان اینکه در استان‌های شمالی بیش از ۲۸ روزنامه داریم، اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه رسانه‌ها وجود دارد اما مجلسی‌ها و وزارت ارشاد باید به آن توجه کنند و آن امنیت شغلی جامعه خبرنگاران است؛ به خاطر اقتصاد مطبوعات می‌دانند که باید حداقل تا سه ماه آینده ادامه بدهند یا اینکه باید تعطیل کنند.
مصطفی کواکبیان با تاکید بر اینکه دغدغه شغلی خبرنگاران باید برطرف شود، عنوان کرد: سازمان مالیاتی کشور به مراکز استانی خود اعلام کنند که حق ندارند از روزنامه‌ها و رسانه‌ها مالیات دریافت کنند.
وی بیان کرد: در برخی روزنامه‌ها برخی خبرنگاران با ۶۰۰ هزار تومان کار می‌کنند و ما باید به این بیگاری و این وضعیت پایان دهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدیران پاسخگوی رسانه‌ها نیستند در حالی که باید بدانند خبرنگاران مطالبات شخصی ندارند و سخنان مردم را منتقل می‌کنند و برای آن باید پاسخ مسؤولان را دریافت کنند.
کواکبیان با بیان اینکه دستگاه قضائی نباید خبرنگاران را به بهانه مشکلات امنیتی دستگیر کند، گفت: پرده‌های حجاب باید از طریق رسانه‌ها از روی مسؤولان برداشته شود و مدیران باید توجه کنند همیشه جوابگوی خبرنگاران باشند.
وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر عضو خانه مطبوعات کشور هستند که بیش از ۷۳۰ نفر متعلق به استان‌های شمالی هستند، گفت: مطبوعات کاغذی به عنوان سند محسوب می‌شوند و مدیری که می‌گوید روزنامه باید حذف شود مُخَش عیب دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است برای دریای خزر دغدغه داشته باشیم باید در مورد رژیم دریای خزر دغدغه داشته باشیم، تصریح کرد: ما درباره رژیم حقوقی دریای خزر کمتر از ۲۰ درصد قانع نخواهیم شد؛ خط القعر و بستر دریا باید مبنای رژیم حقوقی دریای خزر در نظر گرفته شود.

ساسان شیخی رئیس اتحادیه خانه مطبوعات استان های شمالی در این مراسم اظهار داشت: با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره خانه های مطبوعات سه استان شمالی، اتحادیه خانه مطبوعات استان های شمالی تشکیل شدو برپایی جشنواره خزر از جمله اهدفا است.
وی با بیان اینکه آثار برگزیده برای جشنواره بین المللی در آستراخان روسیه ارسال می شود، شناسایی ظرفیت های دریای خزر را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: جشنواره رسانه ای خزر سال آینده در استان گلستان برگزار می شود.
شیخی برگزاری نمایشگاه مطبوعات شمال کشور را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: در این نمایشگاه آثار نشریات، خبرگزاری ها و مطبوعات سه استان شمالی برپا می شود.

کریم خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در این مراسم با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان یکی از اولین خانه های کشور است که در دهه ۶۰ با حضور تعدای از پیشکسوتان تشکیل شد، افزود: همچنین در سال ۷۲ ساختمان خانه مطبوعات گیلان ساخته شد.
وی در خصوص تعداد رسانه های استان اظهار کرد: گیلان ۲۱۴ نشریه مکتوب، ۱۰ روزنامه، ۵۶ هفته نامه، ۱۶۰ پایگاه خبری و ۱۹ نشریه الکترونیک دارد.
خورسندی خاطرنشان کرد: هزار فعلا رسانه ای و خبرنگار داریم و خوشبختانه هفته خبرنگار از اول مرداد آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد.
وی افزود: اساسنامه خانه مطبوعات گیلان نیز به نوعی شاکله اساسنامه خانه مطبوعات سراسر کشور را شکل داده است.
خورسندی از عدم حضور خدادی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در مراسم گلایه کرد و گفت: انتظار می رفت ایشان با توجه به قولی که داده بودند، دعوت اتحادیه خانه های مطبوعات شمال کشور را اجابت می کردند و در مراسم حضور می داشتند.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در پایان گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده طی دوره اخیر توسط هیات مدیره جدید اولین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد همزمان با روز قلم و با حضور نوبخت برگزار شد.
وی افزود: همچنبن توانستیم اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری را با کمک شهرداری برگزار کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 3 =