یورش مأموران گمرک آمریکا به کارخانه‌ها در می‌سی‌سی‌پی؛ ۶۸۰ مهاجر بازداشت شدند

0 117

یورش مأموران گمرک آمریکا به کارخانه‌ها در می‌سی‌سی‌پی؛ ۶۸۰ مهاجر بازداشت شدند

عصرکاسپین / مقام‌های آمریکایی می‌گویند در جریان یکی از بزرگترین عملیات‌های مقابله با مهاجرین غیرقانونی، ۶۸۰ نفر در کارخانه‌های ایالت «می‌سی‌سی‌پی» بازداشت شده‌اند.

مأموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا روز چهارشنبه در یورشی کم‌سابقه به کارخانه‌های ایالت «می‌سی‌سی‌پی»، صدها مهاجر را بازداشت کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در جریان این عملیات که در کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی صورت گرفته، دستکم ۶۸۰ نفر بازداشت شده‌اند.

«متیو آلبنس» سرپرست اداره مهاجرت و گمرک آمریکا گفته است که این عملیات از حیث تعداد بازداشت‌شدگان، بزرگترین عملیات بازداشت کارگران غیرقانونی در یک دهه گذشته به شمار می‌آید و از این نظر که این تعداد بازداشت تنها در یک ایالت انجام شده نیز در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

این عملیات در شهرهای کوچکی مانند «بی اسپرینگز»، «کارتیج»، «کانتون»، «مورتون»، «پلاتچی» و «سباستاپول» که عمده نیروی کار خود را از مهاجرین لاتین تأمین می‌کنند، انجام گرفته است.

روزنامه «یو اس ای تودی» هم به نقل از شاهدان نوشته است که نیروهای اداره مهاجرت کارخانه‌های هدف را محاصره کرده‌اند و سپس با یورش به این مراکز، کارگران حاضر در آن‌ها را بازداشت کرده و با اتوبوس به یک مرکز نظامی انتقال داده‌اند.

مقابله با مهاجرین و پناهجویان خارجی شعار اصلی «دونالد ترامپ» در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود. در بیش از دو سالی که او در کاخ سفید حضور دارد، ده‌ها هزار پناهجو در مرزهای جنوبی این کشور بازداشت شده و به اردوگاه‌هایی منتقل شده‌اند که نمایندگان کنگره آمریکا وضعیت آن‌ها را «فاجعه‌بار» توصیف کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + یک =