بازدید ارکان اصلی نوآوری استان گیلان از سومین کارخانه نوآوری جهان

0 164

عصرکاسپین / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، به همراه دکتر باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان از کارخانه نوآوری آزادی در تهران بازدید نمودند.

  مهندس عظیمیان، مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس، در این دیدار ضمن معرفی کارخانه نوآوری آزادی اظهار داشت: این اولین کارخانه نوآوری در ایران است که پارک فناوری پردیس با توجه به تقاضای مجموعه‌های مختلف برای ایجاد شعب خود در تهران و خلائی که در این خصوص برای اکوسیستم استارتاپی در محل خود پارک وجود داشت تصمیم گرفته شد که حمایت از استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌های کسب و کار و نوآوری را به دلیل ملاحظاتی که دارند در محل فضاهای متمرکزی در شهر تهران و تحت عنوان شعب پارک انجام دهد.

 

در حال حاضر این کارخانه به عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس در مساحت ۱۸هزار و پانصد متر مربع در غرب تهران ایجاد شده است. تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان زیست بوم کارآفرینی ایران در قالب ۴۰ تیم در محل کارخانه نوآوری مشغول فعالیت هستند.

 

در این بازدید دکتر فرهاد دلقپوش، دکتر شادمان نعمتی، دکتر سیدضاالدین میرحسینی، مهندس فرزام‌صفت به همراه دکتر باستی و معاونین و کارشناسان پارک علم و فناوری گیلان حضور داشتند و از ساختمان شماره یک و دو این مجموعه و همچنین ساختمان زاویه دیدن کردند و با مسئولین این مجموعه‌ها گفتگو کردند.

 

این کارخانه بر روی حوزه‌های اینترنت اشیا، انرژی‌های نو، فناوری زیستی، فناوری مالی، رسانه و محتوا، بازی و سرگرمی، زندگی شهری و شهر هوشمند تمرکز دارد و بخش‌ها و خدمات آن شامل مراکز رشد نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، نهادهای جذب سرمایه‌گذار و ارائه خدمات مالی و حقوقی موردنیاز استارتاپ‌هاست.

 

کارخانه مذکور در محل سابق کارخانه الکترود سازی آما واقع شده است. کارخانه آما از ۱۰ سوله و یک بخش مرکزی تحت عنوان ساختمان U تشکیل شده است. سوله‌های ۱۰گانه این کارخانه نوآوری توسط شرکت‌های بخش خصوصی تبدیل به یک شتابدهنده یا مرکز نوآوری شده که این امر فرصت مناسبی برای تیم‌های استارت‌آپی است تا بتوانند از امکانات این شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری استفاده کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =