خارج کردن پیچ ۷ سانتی از معده کودک

0 160

خارج کردن پیچ ۷ سانتی از معده کودک

عصرکاسپین / رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: با تلاش تیم پزشکی و تیم تخصصی آندوسکوپی این مرکز، پیچ ۷ سانتیمتری از معده کودک ۱۰ ساله خارج شد.

عاطفه اسفندیاری با اعلام این خبر افزود: پیچ ۷ سانتیمتری نوک‌تیز که به صورت اتفاقی در حین بازی توسط این کودک بلعیده ‌شده بود از معده وی خارج شد.

محمدرضا فریبرزی، فوق تخصص گوارش کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر نیز در این خصوص گفت: با انجام رادیوگرافی و آندوسکوپی جسم خارجی در معده و انتهای آن در خروجی معده، رؤیت و با آندوسکوپ بدون هرگونه عوارضی خارج شد، بیمار پس از هوشیاری کامل و با حال عمومی مناسب مرخص شد.

وی اظهار کرد: بیش‌ترین موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۳ سال رخ می‌دهد. سکه و اسباب‌بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد موارد بدون علامت هستند.

این متخصص خاطرنشان کرد: از بین اجسام خارجی بلع باتری بسیار خطرناک بوده و باعث پارگی مری در طی چند ساعت می‌شود. اجسام نوک‌تیز نیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف مری به خصوص عروق و معده شده و ممکن است باعث خونریزی شدید شوند.

وی بیان کرد: اجسام نوک‌تیز و باتری باید به وسیله آندوسکوپ اورژانسی خارج شوند، همچنین توصیه می‌شود این اجسام از دسترس کودکان زیر سه سال خارج شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =