معاونت توسعه مدیریت میراث فرهنگی گیلان : افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی گیلان در بوستان ملت رشت

0 303

معاونت توسعه مدیریت میراث فرهنگی گیلان :
افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی گیلان در بوستان ملت رشت

عصرکاسپین / معاونت توسعه مدیریت میراث فرهنگی گیلان در افتتاح جشنواره و نمایشگاه غذاهای محلی و صنایع دستی در پارک ملت رشت بیان کرد: مهم‌ترین اولویت اداره کل حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.
حسین میرزایی افزود: جشنواره و نمایشگاه غذاهای محلی و صنایع دستی گیلان در بوستان ملت رشت و در جوار کلبه جهانگردی برپا شد. این نمایشگاه از ۳۱ مرداد تا ۸ شهریور ماه در این مکان برپا است و علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از آن مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی گیلان تلاش می کند تا با در اختیار قرار دادن فضاهایی همانند کلبه جهانگردی در پارک ملت به این هنرمندان زمینه درآمدزایی و معرفی آثار آنها را فراهم کند، گفت: کلبه جهانگردی پارک ملت سال‌ها بلا استفاده بوده و خوشبختانه امسال با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری رشت رنگ آمیزی و بازسازی شده و امروز می توانیم از آن برای برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های صنایع دستی استفاده کنیم.

معاونت توسعه مدیریت میراث فرهنگی گیلان در ادامه گفت: این اداره کل با کمک موسسات فرهنگی شهرستان رشت از هنرمندانی که هیچ فضایی برای فروش محصولات خود ندارند حمایت‌های لازم انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم در آینده نزدیک و به دنبال اجرای این برنامه، جشنواره‌ غذاهای محلی را با مشارکت صاحبان رستوران و دارندگان تأسیسات گردشگری در این محل برگزار کنیم، تصریح کرد:  با توجه به نزدیک شدن به ماه در محرم و صفر برنامه‌های مناسبتی همانند مراسم تعزیه در صورت جلب موافقت شورای تامین استان و شهرستان رشت در این مکان برگزار شود.

میرزایی به برگزاری جلساتی با گروه‌های فرهنگی، افزود: مقرر شده چنین مکان هایی هر ماه با ارائه یک برنامه ویژه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در اختیار فعالان این حوزه‌ها قرار گیرد.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به قول مساعد شهردار رشت مقرر شد بازار هنر رشت که هر هفته پنجشنبه‌ها برگزار میشد برای حمایت از فعالان این حوزه به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته تغییر کند.

میرزایی به فعالیت بیش از ۸ هزار هنرمند صنایع‌دستی در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: از این تعداد دو هزار نفر فعال هستند که متاسفانه بازارچه دائمی برای عرضه محصولات خود در اختیار ندارند و یکی از اقدامات ما در اختیار قرار دادن فضاهای موجود به هنرمندان برای عرضه محصولات خود است.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری را برای جذب گردشگر فعال کنیم تا ضمن جذب گردشگر زمینه برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان فراهم شود، افزود: هنرمندان صنایع دستی برای تولید صنایع خود زمان زیادی هزینه کرده اما درآمد اندکی کسب می‌کند شهرداری قول‌هایی داده که امیدواریم اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود که البته در این میان رسانه نیز می‌تواند به عنوان بازوی کمکی اداره کل صنایع دستی عمل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − پنج =