پومپئو: ایران مسئول حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان است

0 171

حمله پهپادی یمنی‌ها به عربستان چه تأثیری بر بازار نفت خواهد داشت؟/ پومپئو: ایران مسئول حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان است

عصرکاسپین / وزیر نفت عربستان تایید کرده است که حملات پهپادی روز شنبه موجب توقف تولید نفت این کشور به میزان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز شده است؛ هر چند عبدالعزیر بن سلمان گفته این کشور قادر خواهد بود بخشی از کسری تولید را از محل ذخایر نفتی خود تامین کند. برخی پیش‌بینی‌ها از افزایش ناگهانی بهای نفت تا حدود ۱۰ دلار در هر بشکه خبر داده‌اند. انتظار می‌رود، روز دوشنبه با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت نفت جهش خیره‌کننده‌ای را تجربه کند.

حملات پهپادی یمنی‌ها، دو مرکز مهم نفتی عربستان یعنی پالایشگاه بقیق و میدان نفتی حقل خریص را هدف قرار داد. مجموعه پالایشگاهی بقیق و میدان نفتی حقل خریص در شرق عربستان سعودی واقع شده‌اند.

همزمان، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی عجیب، ایران را مسئول حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی دانسته است. مایک پومپئو در صفحه توئیتر خود نوشته است: «تهران در پشت حدود ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی قرار دارد، این در حالی است که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند در حال توسل به دیپلماسی هستند. در میانه تمام درخواست‌ها برای کاهش تنش، ایران اکنون حمله بی‌سابقه‌ای به منبع تامین انرژی جهان انجام داده است. هیچ مدرکی و نشانه‌ای در دست نیست که این حملات از یمن صورت گرفته است. ما از همه کشورها می خواهیم با صراحت و به طور علنی حملات ایران را محکوم کنند. ایالات متحده با متحدان و شرکای خود همکاری خواهد کرد تا ضمن تضمین عرضه کافی انرژی، ایران را به دلیل تجاوزهایش پاسخگو کند»!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =