رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت خبر داد: ارسال نخستین محموله برای موکب خدام العتره

0 125

عصرکاسپین /ارائه خدمات فرهنگی و لجستیکی توسط پرسنل شهرداری رشت در پیاده‌روی بزرگ اربعینعلیرضا قانع رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت از ارسال نخستین محموله به موکب خدام العتره برای پیاده‌روی بزرگ اربعین خبر داد.
 

علیرضا قانع رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت از ارسال نخستین محموله به موکب خدام العتره برای پیاده‌روی بزرگ اربعین خبر داد.

قانع با بیان اینکه حدود بیش از ۲ تن برنج، یک تن مرغ، یک تن سیب‌زمینی، یک تن پیاز، یک تن شکر و کلیه مواد غذایی مصرفی جهت پخت غذای نذری و تأمین اقلام و امکانات ایستگاه‌های صلواتی توسط جمعی از خیرین تهیه‌شده، به موکب شهرداری ارسال شده است، گفت: خدمات مختلفی از سوی شهرداری رشت برای زائرین اربعین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان گیلان و کمیته خدمات شهری استان و کشور، با هماهنگی شهرداری کربلا برای شهرداری رشت کارهایی همچون رفت و روب مسیر ورودی کربلا از عمود ۱۳۹۰ شارع العباس، پل‌های روگذر مسیر تا شارع الحولی با در اختیار گذاشتن دو خودروی حمل زباله، استقرار یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی، یک آمبولانس و… به شهرداری رشت سپرده شده است.

قانع با بیان اینکه بازدید از ایمنی موکب‌های گیلانی و آموزش متولیان موکب‌ها، اهدای کپسول آتش‌نشانی به مواکب گیلانی برعهده موکب شهرداری رشت قرار داده شده است، گفت: استقرار اکیپ‌های نظافت حاشیه موکب‌های گیلانی نیز در کربلا پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان ۵۰۰ نفر در کربلا پیش‌بینی شده است و روزانه ۲ هزار پرس پخت غذا به مدت ۱۰ روز خواهیم داشت. همچنین خدماتی چون ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائرین با نوشیدنی‌های گرم و خنک و همچنین مواد خوراکی همچون سیب‌زمینی سرخ‌کرده و…، ایستگاه کفاشی، ایستگاه خیاطی، ایستگاه شارژ موبایل، خدمات رسانه و ایستگاه رادیو کربلا نیز بر پا خواهد بود. همچنین هر شب مراسم سخنرانی و مداحی توسط مداحان گیلانی حاضر در کربلا و همانند سال گذشته پشتیبانی خدمات صوتی هیئت عزاداری و تجمع گیلانیان در کربلا نیز برعهده شهرداری رشت است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت همچنین اذعان داشت: از سال ۹۴ ستاد اربعین شهرداری رشت تشکیل شد اما موکب خدام العتره شهرداری رشت از سال ۹۶ بنا نهاده شد. شهرداری در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با توجه به دستورالعمل‌های ستادی اقدام می‌نمود.

قانع ادامه داد: پس از این تعدادی از همکاران عاشق ابا عبدا… الحسین (ع) تصمیم گرفتند از سال ۹۶ با کمک خیرین و مسئولین استان موکب خدام العتره را راه‌اندازی کنند. پس از راه‌اندازی موکب نیروهای شهرداری هم‌قسم شدند تا با نیت خدمت‌رسانی به زائران سرور و سالار شهیدان، علیرغم اینکه به لحاظ اداری در بخش خدمات شهری حقشان بود و می‌توانستند همانند سایر شهرها حق مأموریت دریافت کنند، بدون دریافت یک ریال این خدمات را با افتخار در اختیار زائرین اربعین قرار دهند و از بابت اینکه توفیق نوکری امام حسین (ع) نصیبشان شده شاکر خداوند هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =