کلاهبرداری به سبک تگزاس

0 106

خرید کاغذ باطله به قیمت ۷هزار دلار در غرب تهران

عصرکاسپین / رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که در ازای خرید ارز، اقدام به تحویل کاغذ باطله به فروشندگان کرده بود، خبر داد.

سردار علیرضا لطفی دراین‌باره گفت: در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه با دستور مقام قضایی پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و مالباخته که دارای مغازه‌ای در جزیره کیش بود، پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس در اظهارت خود به کارآگاهان، گفت که در مغازه حضور داشته و مردی با شلوار کردی که مدعی بوده عراقی است به همراه یک زن برای خرید به مغازه‌اش آمده و پس از خرید و کمی گفت و گو با هم این مرد مدعی شده که در کار خرید و فروش ارز است و می تواند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از شاکی خریداری کرده و در ازای آن پول نقد پرداخت کند. شاکی نیز با ادامه گفت‌وگوها فریب این مرد را خورده و بنا شده تا در تهران هفت هزار دلار را به متهم با قیمت بالاتر از بازار بفروشد.

وی ادامه داد: در روز قرار، شاکی به همراه هفت هزار دلار معادل به محل قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی رفته و مرد عراقی نیز به همراه سه نفر دیگر در محل حاضر شده و دلارها را تحویل گرفته و در ازایش یک چمدان شیشه‌ای و چوبی که حاوی اسکناس ده هزار تومانی نو و بسته بندی شده بوده به وی تحویل داده‌اند، این افراد حتی برای اطمینان بیشتر شاکی چند بسته اسکناس را نیز به او نشان داده‌ و پس از اطمینان شاکی محل را ترک کرده‌اند. تا اینکه پس از رفتن چهار نفر، شاکی اقدام به بررسی اسکانس‌ها کرده که متوجه شده زیر تمام آنها کاغذها و اوراق باطله قرار دارد و خبری از پول نیست.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به آغاز رسیدگی‌ها در این پرونده گفت: در پایش‌های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی شدند و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند. همچنین مشخص شد که این فرد با همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استانها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده‌اند که با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.

لطفی با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان ۱۵ میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + هجده =