کاشت حلزون برای ۱۷۰ کودک ناشنوا در گیلان

0 149

کاشت حلزون برای ۱۷۰ کودک ناشنوا در گیلان

عصرکاسپین / مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه کاشت حلزون حدود هشت سال است که آغاز شده است، گفت: کاشت حلزون تاکنون برای ۱۷۰ کودک در گیلان انجام شده است.
حسین نحوی نژاد در نشست با خبرنگاران گفت: ۴۶ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ نفر کم‌شنوا و ناشنوا هستند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۱۷۵ نفر از ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی استان مستمری‌بگیر هستند.

نحوی نژاد خاطرنشان کرد: ۴۰۰ دانش‌آموز و ۲۰۰ دانشجوی ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد دانشجو یک نفر در مقطع دکترا و ۳۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی گفت: به منظور پیشگیری و شناسایی به موقع نوزادان ناشنوا و کم شنوا طرح غربالگری شنوایی در همه بیمارستان‌هایی که بخش زایشگاه دارند فعال شده است.

نحوی نژاد با بیان اینکه در طرح غربالگری تمام نوزادان در بدو تولد مورد معاینه قرار می گیرند، افزود: سال گذشته ۲۴ هزار و ۵۰۰ نوزاد متولد شده در سراسر استان تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ سمعک و هفت هزار حلقه باطری سمعک در بین ناشنوایان توزیع شد، تصریح کرد: ۱۵۰ سمعک و پنج هزار و ۵۰۰ حلقه باطری در شش ماهه نخست امسال در بین ناشنوایان توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه کاشت حلزون باید تا ۶ سالگی انجام شود، اظهار کرد: از آغاز کاشت حلزون تاکنون برای ۱۷۰ کودک در گیلان انجام شده است.

وی یادآور شد: ۳۰۰ ورزشکار ناشنوا در رشته‌های فوتبال، فوتسال، تکواندو و کاراته تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۱ نفر مدال‌ آسیایی، چهار نفر مدال جهانی و هشت نفر مدال‌ پاراالمپیک را کسب کردند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در بسیاری از موارد کم شنوایی و ناشنوایی ها با اقدامات ساده اولیه قابل پیشگیری هستند، گفت: ۷۰ درصد از ناشنوایی قابل پیشگیری است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =