برگزاری اولین کارگروه مددکاری بهزیستی استان گیلان

0 101

برگزاری اولین کارگروه مددکاری بهزیستی استان گیلان

عصرکاسپین / صبح روز شنبه هجدهم آبان ماه اولین جلسه کارگروه مددکاری با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد و اعضای کارگروه در دفتر مدیر کل برگزار گردید .
در این نشست ابتدا دبیر جلسه هاله پتکی سرپرست اداره پذیرش و هماهنگی در خصوص رفع موانع و مشکلات حوزه مددکاری با راه اندازی کارگروه مددکاری،هدف از تشکیل کارگروه و وظایف کارگروه مددکاری را اعلام کردند .

وی ازجمله وظایف کارگروه را پیگیری پروتکل مددکاری (بخشنامه مددکاری)که تهیه گردیده و به ادارات بهزیستی شهرستا نها و همچنین کلیه مددکاران دربخش دولتی و غیر دولتی به منظور بهره برداری ابلاغ شده، بیان کردند .

هاله پتکی عنوان کرد : برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای تعداد۳۵۴ نفر از کارشناسانی که در حوزه مددکاری اجتماعی در دوبخش دولتی و غیر دولتی فعالیت می نمایند، که تاریخ برگزاری دوره ها در آذر ماه سال جاری بوده و دوره های مصوب با هماهنگی واحد آموزش سازمان برگزار میگردد . همچنین درخصوص اجرای طرح مراقبت از سالمندان و معلولین که پیش نویس آن دردست اجراست توضیحاتی ارائه نمودند .

در ادامه مدیر کل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد در خصوص مطالعه پیش نویس طرح مراقبت از سالمندان و معلولین توسط اعضای کارگروه و ارائه نقطه نظرات و هماهنگی در زمینه نحوه ی آموزش متخصصین به منظور اجرای طرح و نحوه ی فراخوان نمودن کارشناسان مرتبط و تهیه بانک اطلاعاتی مذکور بدین منظور و مشارکت حوزه توانبخشی و کار تیمی تا نهایی شدن مراحل اجرای طرح و نظارت بر آن سخنانی ایراد فرمودند.

وی همچنین عنوان کرد : که مددکاران اجتماعی با استفاده از توان تخصصی خود می توانند از مشارکت سایر نهادها همانند بنیاد جانبازان که نیازبه دریافت خدمات و مراقبت از سالمندان درمنزل دارند ، علی الخصوص مادران و همسران شهدا ، و همچنین نهاد هایی همچون هلال احمر استفاده نموده و خدماتی را به گروههای هدف ارائه نمایند . ضمنا از مشارکت بخش غیر دولتی همانند کانون کلینیک های مددکاری و مجتمع های غیر دولتی نیز به نحو احسنت برخوردار گردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =