ثبت ۱۰۹ شرکت داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی از ابتدای سال ۹۸

0 152

ثبت ۱۰۹ شرکت داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی از ابتدای سال

مجموع شرکت های ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و معنوی سازمان منطقه آزاد انزلی به ۲۴۸۲ شرکت بالغ شد.

عصرکاسپین / به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، از ابتدای فروردین لغایت پایان مهر ماه سال ۹۸ مجموع شرکتهای ثبت شده در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی و معنویِ معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان به ۱۰۹ شرکت ایرانی و خارجی بالغ شد و این در حالی است که از این تعداد ۹ شرکت با سهام دار و مالکیت خارجی می باشند.

براین اساس شرکتهای خارجی ثبت شده در منطقه آزاد انزلی طی این مدت از شهروندان کشورهای کره جنوبی، لهستان، روسیه، تاجیکستان، یونان، انگلستان، چین، قزاقستان و آذربایجان می باشند.

حوزه فعالیت ۱۰۹ شرکت ثبت شده در این منطقه در حوزه های تجاری-گردشگری، تجاری-عمرانی، خدماتی، صنعتی- تولیدی و موسسه فرهنگی-ورزشی اعلام شده است.

بنابر این گزارش تعداد شرکتهای ثبت شده از سال شروع به کار سازمان منطقه آزاد انزلی در سال ۱۳۸۴ تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸، به تعداد ۲۴۸۲ شرکت افزایش یافته که از این تعداد ۲۷۳ شرکت و شعبه شرکت خارجی می باشند که این منطقه را برای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند.

لازم به ذکر است میزان سهم و درصد مالکیت سرمایه گذار خارجی در فرآیند ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی از ۳۳ تا ۱۰۰ در صد سهام را در بر می گیرد و در این میان اعضای هیأت مدیره ۲۷۳ شرکت خارجی که در منطقه به ثبت رسیده اند، دارای تابعیت کشورهای روسیه، هندوستان، آلمان، چین، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، افغانستان، قزاقستان، کره جنوبی، انگلستان، لهستان، سوریه، امارات متحده عربی، آذربایجان، ایتالیا، عراق، اوکراین، نیجریه، ترکیه، سوئد، گرجستان و یونان می باشند.

در خصوص دلایل تداوم روند رو به رشد شاخص های اقتصادی در منطقه آزاد انزلی ظرف سالهای اخیر باید به مواردی همچون تکمیل زیرساخت های لازم برای هر گونه فعالیت سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی، تولیدی، خدماتی اشاره کرد که در میان آنها شروع به کار مجتمع بندری کاسپین، مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه، فعالیت بورس کالا، تکمیل شبکه ارتباطی داخلی، بهره برداری از پست برق و نیروگاه برق مقیاس کوچک و زیرساخت های فناوری اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از سوی دیگر تدوام مدیریتی، ارائه بسته های تشویقی و حمایتی متنوع به سرمایه گذاران، ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به علاقمندان به ثبت شرکت در این منطقه، اجرای تمامی مزایا و معافیت های قانونی و انعقاد تفاهم نامه های متعدد با نهادهای دولتی و بخش خصوصی داخلی و خارجی منجر به رونق فضای کسب و کار در منطقه شده است. علاوه براین فعال سازی کریدورهای تجاری بین المللی با محوریت منطقه که زمینه افزایش مبادلات ترانزیتی را فرآهم آورده، با جذب بیش از ۹۰ شرکت نوآور، فناور و دانش بنیان این منطقه به یکی از قطب های کشور تبدیل شده و از طریق فعال سازی ۷۰ واحد تولیدی صنعتی راکد و نیمه راکد، وجبات رونق تولید و اشتغال مولد را ایجاد کرده است.

معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهمترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

گفتنی است از فروردین ماه سال جاری سامانه یکپارچه آنلاین ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری منطقه آزاد انزلی شروع به کار نموده که علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام فرایندهای ثبتی به آدرس اینترنتی cr.freezones.ir مراجعه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + دوازده =