مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان: روش‌های مناسب بهره‌مندی از فرصت اوراسیا با جدیت در گیلان دنبال می‌شود

0 159

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : روش‌ها و اقدامات مناسب بهره‌مندی از فرصت پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا با جدیت در استان گیلان دنبال می‌شود.

عصرکاسپین / دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی بررسی همکاری‌های بین دستگاهی گیلان در زمینه امور گمرکی در گمرک بندر انزلی اظهار داشت : با توجه به پیشنهادات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان و استانداری در خصوص استقرار دبیر خانه اجرایی جمهوری اسلامی ایران در گیلان و موافقت وزیر صمت در این زمینه پیگیری‌های مربوطه با تاکید استاندار گیلان انجام می‌شود.

وی گفت : تلاش داریم با توجه به سابقه همکاری‌های اقتصادی تجار گیلانی با اعضای این اتحادیه و همچنین موقعیت‌های خاص ترانزیتی گیلان و حجم مبادلاتی که تاکنون بیش از ۷۰درصد آن از این استان انجام شده است و تجربیات لازم در این زمینه، زمینه‌های بهتر بهره‌مندی گیلان از این فرصت را با نگاه تامین منافع ملی فراهم کنیم.

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه همکاری‌های منطقه‌ای عموما براساس شرایط زمانی، موقعیت‌های خاص و سیاست‌های موجود در روابط بین‌الملل شکل می‌گیرد و زمان آن نیز متغیر است تلاش کنیم تا در راستای منافع ملی از این دوره زمانی به خوبی بهره بگیریم.

وی گفت : هماهنگی‌های بین دستگاه‌های اجرایی در کاهش بروکراسی‌های اداری و هماهنگ‌سازی اقدامات و تسهیل در روند تجارت از مهمترین اهداف شکل گیری این جلسه با بهره‌گیری از قوانین و دستورالعمل‌ها است.

وی یاد آور شد :جلسات هماهنگی مختلفی تاکنون در استان با دستور استاندار گیلان و پیگیری معاونت اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی و همکاری‌های گمرک و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است که باید بتوانیم درمسیر همکاری‌ها در روند اجرایی شدن فعالیت‌های مربوط به دبیرخانه اجرایی کشور در استان عملیاتی‌تر اقدام کنیم.

به گفته مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان، اکنون شرایط بسیار خوبی برای کشور در زمینه صادرات محصولات و همچنین تامین نیازهای داخلی فراهم شده است که باید از این موقعیت اوراسیا که موجب تقویت سایر همکاری‌ها نیز بین دولت‌ها می‌شود بهره‌مندی بیشتر داشته باشیم و حجم مبادلات را با توجه به نقش کریدور گیلان در این زمینه بیشتر کنیم.

در این جلسه که به میزبانی مدیرکل گمرگ بندر انزلی و با حضور نماینده مردم این شهر در مجلس و ریس اتاق مشترک ایران و روسیه، مدیران کل و معاونین دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، ضمن ارائه آمارهای مربوط به فعالیت‌های تجاری گمرک گیلان و پیشنهادات مربوط به چگونگی راه‌اندازی دبیرخانه و کمیته فنی بر اساس دستورالعمل و معاهده امضا شده توضیحاتی ارائه و تصمیماتی اتخاذ شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 16 =