مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: نمایشگاه کتاب استانی به گیلان رسید

0 94

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:
نمایشگاه کتاب استانی به گیلان رسید

فاضلی از برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان از ۲۶ آبان در رشت خبر داد.

عصرکاسپین / «فیروز فاضلی» امروز در نشست خبری رونمایی از پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هر استان را برپایی نمایشگاه کتاب اعلام کرد و گفت: تمام متولیان فرهنگی و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ در این نمایشگاه حضور داشته و یا از آن بازدید می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان از ۲۶ آبان دایر می‌شود تصریح کرد: اولین دوره این نمایشگاه سال ۷۱ برگزار شد که چندین سال متوقف ماند و سپس ۶ سال متوالی دایر شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارند افزود:‌ این نمایشگاه در ۲۰۰ غرفه به ارائه تازه‌های نشر و کتب آموزشی، کودک و نوجوان، هنر، حقوق، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی و مسائل عمومی می‌پردازد.

فاضلی با اشاره به حضور ناشران گیلانی در نمایشگاه کتاب امسال بیان داشت: کتاب ناشران استان به صورت مستقل و یا در غرفه تعاونی ناشران استان به نمایش گذاشته می‌شود، ضمن اینکه برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز کتاب‌های ناشران مطرح را در اختیار دوستداران کتاب قرار می‌دهد.

وی از اختصاص مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب خبر داد و گفت: این بن یارانه‌ای با تخفیف ۲۰درصد از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نفس کشیدن در فضایی که در آن کتاب است را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و عنوان داشت: در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گیلان از سه ناشر، یک کتاب‌فروش، یک نشریه و یک مولف کودک تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، قصه‌خوانی گیلکی برای کودکان و نوجوانان، نقد و بررسی کتاب‌ با حضور نویسندگان، شب‌شعر با حضور شاعران مطرح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه نشر، رونمایی کتاب، ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان و معرفی باشگاه‌های کتابخوانی از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه است.

فاضلی بخش تبلیغات را از آسیب‌های دوره‌های قبل نمایشگاه کتاب اعلام کرد و از اصحاب رسانه خواست تا در این بخش یاری رسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت آگاهی مردم باشند.

گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ۲۶ آبان تا اول آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب گیلان از ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی علاقمندان باز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =