مدیر کل سرمایه گذاری استانداری گیلان : بیش از ۵هزار فرصت سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شد

0 150

مدیر کل سرمایه گذاری استانداری گیلان :
بیش از ۵هزار فرصت سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شد

عصرکاسپین / مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : بیش از ۵هزار فرصت سرمایه گذاری در این استان شناسایی و ثبت شده است .
یونس رنجکش در کارگروه فنی بررسی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان آستانه اشرفیه افزود : حدود چهار هزار مورد از این فرصت ها مربوط به حوزه گردشگری است و سایر فرصت های شناسایی شده در ارتباط با بخش های صنعتی، خدمات و کشاورزی است.
وی یادآور شد : فرصت های شناسایی شده در بخش گردشگری در ۳۲محور می باشند که کلیه موارد از سوی فرمانداری ها بر اساس ظرفیت های منطقه ای اعلام و با هماهنگی دستگاههای اجرایی مربوطه بررسی و در سامانه فرصت های سرمایه گذاری ثبت شده اند.
وی با اشاره به اینکه این فرصت های شناسایی شده به طور حتم بخشی از استعدادهای مربوطه در گیلان است، اظهار داشت : به دلیل موقعیت های خاص جغرافیایی گیلان و ظرفیت های موجود در آن تلاش شده است تا با همکاری فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی این فرصت ها ساماندهی شوند.
وی ادامه داد : از جمله ماموریت ها و اقدامات اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری معاونت اقتصادی استانداری گیلان بررسی فرصت های موجود در استان برای سرمایه گذاری در کار گروههای فنی است تا پس از تایید نظرهای کارشناسی و بررسی تمامی جوانب تاثیر گذاری سرمایه گذاری های فرصت های شناسایی شده زمینه ها برای دعوت از سرمایه گذاران بهتر فراهم شود.
رنجکش با تاکید بر ضرورت تدوین شناسنامه فرصت های سرمایه گذاری در استان ادامه داد : در این زمینه بانک های اطلاعاتی به همراه ضوابط دستگاههای اجرایی در حال تکمیل است تا زمینه برای بهره مندی بیشتر سرمایه گذاران از فرصت های موجود فراهم شود.
این مسوول یاد آور شد : آنچه که از اعضای کار گروههای فنی شهرستانی انتظار است اینکه با ارائه دیدگاههای کارشناسی سازمانی در خصوص طرح های شناسایی و معرفی شده موجب تسریع در صدور مجوزها و فعالیت های کار آفرینانه شوند.
وی اضافه کرد : هم اکنون در کنار ساماندهی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان ها دو دستور کار مهم در زمینه احیای آب بندان های استان برای استفاده های چند منظوره و همچنین بحث زراعت چوب در گیلان با توجه به نیاز استان را پیگیر هستیم تا با هماهنگی فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی زمینه های بیشتر مشارکت های مردمی بویژه جامعه هدف مقیم و سرمایه گذاران محلی را فراهم اوریم.
رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت های موجود در این شهرستان در زمینه های مختلف خواستار همکاری و هماهنگی های دستگاههای اجرایی برای پیگیری موضوعات و رفع مشکلات در مسیر سرمایه گذاری ها شد.
بازدید مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان به همراه بخشدار و مسوولان محلی از آب بندان روستای دهنه سر بخش بندر کیاشهر از دیگر برنامه های کار گروه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در استانه اشرفیه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − سیزده =