چهارمین جشنواره کدو در رشت آغاز شد

0 125

چهارمین جشنواره کدو در رشت آغاز شد

عصرکاسپین / چهارمین جشنواره سنتی کدو با حضور ۲۰ غرفه عرضه‌کننده انواع غذاها و دسرهای محتوی کدو در پیاده‌ راه فرهنگی رشت آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره سنتی کدو با حضور علاقه‌مندان این گیاه مفید و پرفایده دیشب (دوشنبه، ۲۰ آبان) در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

در این مراسم، «علیرضا حسنی» با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره کدو از ۲۰ تا ۲۶ آبان در رشت برگزار می‌شود، گفت:‌ علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌‌ها و عصرها از این نمایشگاه سنتی بازدید نمایند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افزود: در این جشنواره ۲۰ غرفه عرضه انواع غذا، دسر و شیرینی محتوی کدو حاضر و محصولات خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

وی به ضرورت احیای سنت‌های بومی و محلی مردم گیلان تاکید و اظهار کرد:‌ باید از ظرفیت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌ شناسی ثبت شده در یونسکو برای احیای سنت‌ها و ظرفیت‌های خوراکی خود استفاده کنیم.

حسنی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه غذا و شیرینی محلی حاوی کدو، آثار هنری شامل نقاشی، خطاطی، چهره‌نگاری و خراطی بر روی کدو توسط هنرمندان گیلانی نیز برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به ارائه و آموزش پخت بیش از ۳۰۰ نوع انواع غذا و شیرینی در نمایشگاه جشنواره کدو رشت اشاره و تصریح کرد:‌ شهرداری رشت برای احیای سنت‌ها و ارج نهادن به فرهنگ غنی گیلانی همه تلاش خود را می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − دو =