افتتاح نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان با حضور استاندار

0 167

افتتاح نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان با حضور استاندار

عصرکاسپین / نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان ، غروب امروز (سه شنبه) با حضور دکتر ارسلان زارع نماینده عالی دولت در استان و همچنین سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشت افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های درون استانی سبب رونق تولید، بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغالزایی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: وقتی کالایی در داخل کشور تولید می شود؛ زنجیره ای از اشتغال برای فرزندان همین کشور، رونق چرخه اقتصاد داخلی و نیز عرضه کالا با قیمت مناسب به مصرف کنندکان را شامل است.

دکتر زارع ادامه داد: معتقدم جوانان ما با استفاده از دانش فنی، پشتکار و انگیزه لازم؛ زمینه خودکفایی در تولیدات داخلی متناسب با نیازمندی ها در بخش های مختلف را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم بدون توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی داخل کشور، نمی توان دغدغه هایی از جمله بیکاری را برطرف کرد، افزود: می بایست همه برای اتکاء اقتصاد داخلی به تولیدات بومی اهتمام ورزند.

دکتر زارع با تأکید بر لزوم توجه به صادرات تولیدات داخلی تصریح کرد: با هدف گذاری دولت و با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری که انجام شده و همچنین صادرات به کشورهای منطقه با استفاده از ظرفیت کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا، انتظار می رود شرکت های تولیدی استان نیز گام های مهمی در این عرصه بردارند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مهمترین محور برنامه های وزارت صمت را توسعه و تأمین ساخت داخل و رونق تولید ذکر و اظهار کرد: با استفاده از نهضت ساخت تولید، به دنبال به همرسانی توانمندی ها و نیازمندی های داخلی هستیم.

مهدی صادقی ادامه داد: تاکنون شش میز ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده و تا پایان سال قرار است هفت میز دیگر هم برگزار شود.

وی ارزش شش میز برگزار شده وزارت صمت یعنی قرارداد داخلی سازی بین تامین کنندگان و صنایعی که نیازمندی های شان را اعلام کرده اند، نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو عنوان و هدف از برگزاری این نمایشگاه ها را اعلام توانمندی های داخلی و در عین حال نیازمندی های صنایع ذکر کرد.

صادقی با اشاره به اهمیت پویایی صنعت اشتغال افزود: امیدواریم بتوانیم توسعه صادرات را با توجه به توانمندی ها و توجیه فنی و اقتصادی که دارد، با استفاده از دانش فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی محقق کنیم.

در این نمایشگاه تولیدات افزون بر ۸۰ واحد صنایع فولاد، قطعات خودرو، تولید و تجهیزات ماشین آلات، صنایع برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و پلاستیکی، لوازم خانگی و ساختمان، صنایع معدنی، موسسات و شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و تا ۲۹ آذر ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان واقع در جاده رشت تهران دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + نه =