گاز؛ تامین کننده ۷۵ درصد انرژی استان گیلان

0 150

گاز؛ تامین کننده ۷۵ درصد انرژی استان گیلان

عصرکاسپین / شرکت گاز استان گیلان در جهت اجرای پروژه حذف صورتحساب کاغذی گاز در مدت کمتر از ۴ ماه توانسته است، اطلاعات بالغ بر ۹۰۰ هزار مشترک خود را دریافت نماید.

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با حضور در برنامه زنده دریچه از رادیو گیلان در خصوص مسائلی از قبیل مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی ، طرح حذف صورتحساب کاغذی گاز و آمار مصرف گاز در پاییز امسال به بحث و گفتگو پرداخت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: شرکت گاز در نیمه اول سال کلیه ایستگاه ها و تاسیسات گاز را مورد سرویس و تعمیر قرار می دهد تا در فصل سرما هیچگونه خللی در روند گازرسانی به مشترکین استان و بویژه مشترکین خانگی به وجود نیاید.

مهندس اکبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون متاسفانه ۱۰ نفر از مشترکین گاز در استان گیلان بر اثر حوادث مرتبط با گاز طبیعی خود را از دست داده اند، از این رو از کلیه مصرف کنندگان گاز تقاضا مندم تا با رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی، زمستانی امن و آرام را در کنار خانواده سپری نمایند.

وی افزود: شرکت گاز استان گیلان در راستای اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی طرح های فرهنگی متنوعی مانند سفیران انرژی را در سطح جامعه بویژه مدارس به انجام رسانده و امسال نیز همانند سال های گذشته با هدف نهادینه کردن فرهنگ مصرف و کاهش حوادث تفاهم نامه اجرایی با اداره کل آموزش و پرورش استان به امضا رسانده است..

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به حذف صورتحساب کاغذی گاز گفت: خوشبختانه از شهریورماه امسال با فراهم نمودن زیرساخت های ممکن و همراهی صدا وسیما، اقدام به جمع آوری اطلاعات مشترکین عزیز نمودیم و هم اکنون پس از گذشت کمتر از ۴ ماه توانسته ایم اطلاعات بالغ بر ۹۰۰ هزار مشترک (حدود ۸۵ درصد کل مشترکین) را جمع آوری نماییم.

مهندس اکبر با بیان این موضوع که در سال جاری ۲۵ هزار مترمکعب بر ساعت جایگزینی گاز طبیعی در استان انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون شرکت گاز ۷۵ درصد انرژی گیلان را تامین می نماید و این مهم نشان دهنده نقش بی بدیل گاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه و آبادانی استان می باشد.

وی در خصوص گازرسانی به صنایع گفت: این شرکت با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری گیلان نسبت به شناسایی صنایع فاقد گاز اقدام نموده و برنامه ریزی لازم جهت گازرسانی به آنها را به انجام می رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مصرف جایگاه های CNG در حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: هم اکنون همه جایگاه های CNG استان در سرویس قرار داشته و در حال ارائه خدمات به ناوگان حمل و نقل می باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان ضمن تاکید بر رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه) توسط مشترکین محترم، بار دیگر از همه مشترکین گاز درخواست نمود تا با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی فصل سرما را بدون حادثه سپری نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − پنج =