در یک صد و هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت بیان شد: تشکیل کارگروه رفع معایب پروژه بازآفرینی محله خواهر امام رشت / پرداخت آنلاین عوارض شهرداری رشت

0 172

در یک صد و هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت بیان شد:
تشکیل کارگروه رفع معایب پروژه بازآفرینی محله خواهر امام رشت / پرداخت آنلاین عوارض شهرداری رشت

عصرکاسپین / در یک صد و هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت با پیشنهاد رئیس کمیسیون عمران شورا ، کارگروه رفع معایب پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت به منظور تسریع بخشیدن به این پروژه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به طرح جامع شهر رشت اظهار کرد: در طرح جامع شهر رشت پهنه های تجاری، آموزشی، مسکونی و… در نظر گرفته می شود.

احمد رمضانپور با بیان اینکه در این طرح برای اراضی که مالکین شخصی یا دولتی دارند کاربری هایی در نظر گرفته می شود افزود: به عنوان نمونه ممکن است به یک قطعه زمین که مالک شخصی دارد کاربری آموزشی اختصاص داده شود و در این صورت دستگاه دولتی متولی آموزش باید نسبت به خرید و ایجاد مراکز آموزشی در آن اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی نیاز و عدم نیاز خود را باید طی مدت ۱۸ ماه به شهرداری اعلام کند بیان کرد: بر اساس قانون در صورتی که پس از ۱۸ ماه دستگاه متولی نسبت به خرید ملک مورد نظر اقدام نکرد مالک می تواند نسبت به خرید و فروش و ساخت و ساز بر اساس کاربری اقدام کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به تعیین تکلیف اراضی این چنینی در رشت تصریح کرد: مالکین زمین هایی که چنین وضعیتی دارند دچار سردرگمی هستند و باید با رفع این مشکل از سلب اعتماد شهروندان نسبت به شورا و شهرداری رشت جلوگیری شود.
رمضانپور با بیان اینکه این اراضی ممکن است اندوخته اشخاص طی سالیان طولانی از گذشت عمرشان باشد گفت: به منظور رفع این مشکل قصد داریم به تمامی دستگاه هایی که بر اساس طرح جامع و تغییر کاربری برخی از اراضی در اختیار آنها قرار گرفته است اطلاع داده شود تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف اراضی مورد نظر اقدام کنند و در صورت نیاز و عدم نیاز به اراضی ، موضوع را به شهرداری اطلاع داده تا شهرداری پس از آن نسبت به تعیین تکلیف زمین های مورد نظر اقدام کرده و از بلاتکلیفی طولانی مدت مالکین آن ها جلوگیری شود.

وی به برگزاری جلسه ای مشترک ما بین کمیسیون عمران شورای شهر رشت و اداره راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مباحث مربوط به تغییر کاربری و کمیسیون ماده پنج بررسی می شود و امیدواریم با این اقدامات روند صدور پروانه ساخت و ساز تسهیل شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت افزود: متاسفانه وضعیت این پروژه چندان رضایتبخش نیست و مبلمان شهری و طراحی در آن می توانست بهتر انجام شود.

رمضانپور با اشاره به اینکه مصالح به کار رفته در این پروژه در ذوق می زند بیان کرد: پیشنهاد می کنم با تشکیل کارگروهی در اسرع وقت نسبت به رفع معایب در پروژه بازآفرینی محله خواهر امام رشت اقدام شود و قصد داریم با این اقدام نارصایتی ها برطرف و کسب و کار در آن منطقه رونق بگیرد.

وی به ارائه خدمات شهرداری رشت به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت در حال حاضر حدود ۱۴۰ خدمت مختلف به شهروندان ارائه می کند و یقینا ارائه خدمات شهرداری به صورت الکترونیک، رضایت شهروندان را به همراه دارد و این امر باید هر چه سریعتر اجرایی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با حضور در این جلسه با اشاره به اینکه کمیسیون عمران شاهرگ حیاتی شورا و شهرداری است اظهار کرد: پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه ساکنین و کسبه این محله از روند پروژه بازآفرینی رضایت ندارند افزود: متاسفانه در روند اجرای این پروژه مواردی از جمله بولارد را به شهرداری تحمیل کرده اند .

وی با انتقاد از صدور آرای متعدد تخریب در برخی از کمیسیون های ماده صد شهرداری رشت بیان کرد: برای بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ پرونده موجود در کمیسیون ماده صد آرای تخریب صادر شده است و انتظار داریم در این باره تجدید نظر صورت بگیرد و گلایه شهروندان برطرف شود.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز ر این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت درباره اراضی که به واسطه طرح تفصیلی برای احداث مراکز آموزشی ، فضای سبز و غیره در نظر گرفته شده است طبق قانون عمل کند اظهار کرد: دستگاه های متولی باید نیاز و یا عدم نیاز خود را هر چه سریعتر به شهرداری اطلاع داده تا شهروندان از بلاتکلیفی خلاص شوند.

حامد عبداللهی با انتقاد از وضعیت طرح تفصیلی شهرداری منطقه پنج رشت افزود: مردم ساکن در منطقه پنج سردرگم هستند و از این بابت با مشکلاتی در کمیسیون ماده پنج مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت سالهاست نسبت به ممیزی املاک بی توجه است گفت: برخی از مدیران شهرداری به جای اینکه برای شهردار شدن تلاش کنند بهتر است توجه خود را به چنین مباحثی جلب کنند.

عبداللهی با ابراز گلایه از ایجاد شغل های یک روزه در برخی از مناطق رشت بیان کرد: در برخی از نقاط شهر رشت شاهد ایجاد فضاهایی پوشیده با پلاستیک و چوب هستیم که چهره شهر را بسیاز نا زیبا کرده و انتطار داریم شهرداری رشت در این موارد با دقت و توجه بیشتری ورود کند.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال آینده جایی برای پارک خودرو در رشت وجود ندارد افزود: تمام شهر در حال تبدیل شدن به مغازه است و متاسفانه در محلاتی همچون گلسار نظارتی نسبت به این گونه اقدامات وجود ندارد ، اما در محلات حاشیه نشین در اسرع وقت نسبت به پلمپ چنین مغازه هایی اقدام می شود.
عضو دیگر کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت اظهار کرد: ۷۰ درصد از مشکلاتی که پیرامون این پروژه وجود دارد از بُعد شهرسازی است.

رضا رسولی با بیان اینکه مجموعه شهرداری رشت در اجرای پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت زحمات فراوانی متحمل شده است افزود: در اجرای پروژه های این چنینی باید به موضوعاتی از جمله طراحی، ترافیک و غیره توجه شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به طرح الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت اظهار کرد: تمام تلاشمان را به منظور کاهش روند ارائه خدمات شهرداری رشت به شهروندان به کار گرفته ایم.

رضا ویسی با بیان اینکه برای الکترونیکی کردن خدمات در حال تجمیع نقشه ها هستیم افزود: با همکاری فاوای شهرداری رشت در حال تجمیع خدمات شهرداری های مناطق یک و سه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه با الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بسیاری از اقدامات به صورت آنلاین انجام می شود بیان کرد: اخذ فیش نوسازی و غیره از جمله این خدمات است.
معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه های بازآفرینی در رشت از سال ۹۴ آغاز شد اظهار کرد: در سال ۹۵ مناقصه مربوط به این پروژه انجام شد و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه مبلمان ، کف سازی ، جمع اوری روان آب های سطحی از جمله بخش های مربوط به پروژه بازآفرینی در محله خواهر امام رشت بود افزود: مصالحی به کار رفته شده در این پروژه با موافقت میراث فرهنگی بوده است.
مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه املاک متعددی در رشت طی سالیان متمادی بلاتکلیف هستند اظهار کرد: این املاک به واسطه قرار گرفتن در طرح تفصیلی تغییر کاربری پیدا کرده و این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای مالکین آن ها شده است.

مهدی برزگر با بیان اینکه قانون برای تعیین تکلیف این املاک راهکار ارائه کرده است افزود: بر اساس قانون ، مالکین حقیقی این املاک پس از گذشت ۱۸ ماه و عدم تعیین تکلیف زمین مورد نظر می توانند نسبت به ساخت و ساز و خرید و فروش بر روی آن بر اساس ملک مجاور اقدام کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از اراضی بالغ بر ۲۵ سال به بلاتکلیف هستند گفت: امیدوارم با ورود کمیسیون عمران شورای شهر رشت ، این اراضی در اسرع وقت رفع مشکل و تعیین تکلیف شوند.
معاون بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه های بازآفرینی در محلات هدف تعریف می شود اظهار کرد: سال گذشته پروژه های بازآفرینی متعددی با دیگر دستگاه ها در دست اجرا داشتیم که به دلیل تغییر سیاست های وزارتخانه بخشی از آنها محقق نشد.

نرجس محمودی با بیان اینکه قصد بازنگری در پهنه محلات هدف را داریم افزود: اداره راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده است که در صورت ایجاد پارک کودک و خانه کودک اعتبار هشتصد میلیون تومانی در اختیار شهرداری رشت قرار دهد.
میثم حرفت خواه رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهراری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ساختمان شماره دو شهرداری رشت که در حال حاضر سازمان فرهنگی ورزشی در آن مستقر است شرایط مطلوبی ندارد اظهار کرد: در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت بارها از این بابت تذکر داده شد و اخیرا نیز میراث فرهنگی در این باره تذکر داده است.
یکی دیگر از مشاورین کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه محله خواهر امام رشت می تواند به یک فرصت بالقوه برای شهر تبدیل شود اظهار کرد: متاسفانه طی چند دهه اخیر فرصت هایی که می توانست در محله خواهر امام برای رشت ایجاد شود نادیده گرفته شد.
سید مسعود موسوی با بیان اینکه بسیاری از شهرهای کشور با بهره مندی از ظرفیت هایی مشابه به رونق و پویایی رسیده اند گفت: مشاورین متعدد موجب سرگردانی پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت شد و طرح توسعه حرم اقدامی است که موجب رونق همه جانبه رشت می شود.
مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در تمام دنیا کاربری های تک منظوره جایگاه خود را از دست داده اند اظهار کرد: دنیا به سمت کاربری های چند منظوره در حرکت است.

محمد رضا حق پناه با تاکید بر اینکه در کاربری های چند منظوره می توانیم به مباحثی از جمله ایجاد فضای سبز توجه داشت افزود: کاربری آموزشی به این معنا نیست که املاک شخصی از انتفاع خارج شده است و باید در این باره برنامه ریزی اصولی انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =