رئیس سندیکای بیمه گران گیلان :رتبه سوم گیلان درضریب نفوذ بیمه /۳ هزار نمایندگی فروش بیمه در گیلان فعال

0 231

عصرکاسپین/ مدیرکل بیمه ایران و رییس سندیکای بیمه گران استان گیلان در جشن بزرگ صنعت بیمه که با حضور رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده رشت و نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد عنوان کرد :۲۷ شرکت بیمه از ۳۰ شرکت بیمه در ایران در گیلان فعالند.
حجت آله فلکیان افزود: ۳ هزار نمایندگی فروش بیمه در گیلان فعال است که بیش از ۱۰هزار نفر در آن بکار مشغولند.
رئیس شورای هماهنگی بیمه ایران در گیلان گفت: سالانه حدود ۱۲هزار میلیارد ریال حق بیمه در گیلان صادر می شود که پیش بینی می شود امسال به ۱۷ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
فلکیان اعلام کرد: سالانه ۱۲هزار میلیارد ریال به بیمه شدگان خسارت و هزینه درمان پرداخت می شود.
وی در ادامه اعلام کرد: ۲۰ درصد خودروها و بیش از ۵۰ هزار موتورسیکلت در گیلان فاقد بیمه ثالث است.

وی بیمه را بسیار جدی عنوان کرد و گفت :هیچ صنعتی مهمتر از صنعت بیمه در ایران و حتی دنیا وجود ندارد. دردنیا این صنعت به جایگاه ویژه خود دست پیدا کرده است اما در ایران با تمام تلاش ها وخدمات گسترده بیمه ، این صنعت جدی گرفته نمی شود

فلکیان با بیان اینکه۱۶ کارگزاری در استان با شرکت‌های بیمه‌ای همکاری دارند ، تصریح کرد: سال گذشته صنعت بیمه درگیلان بیش از ۱۲ هزارمیلیارد ریال حق بیمه تولید کرد و انتظار داریم تا پایان سال جاری بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در گیلان داشته باشیم که این رقم نشان می‌دهد نقش مهمی در درآمد ناخالص داخلی داشتیه ایم .

وی گیلان را به لحاظ جمعیتی رتبه سیزدهم کشور اعلام کرد و گفت: میزان جمعیت مسئله مهمی درصنعت بیمه است که علیرغم تمام محدودیت ها و رتبه جمعیتی استان به لحاظ حق بیمه تولیدی استان نهم کشورهستیم و این نتیجه تلاش و زحمت همکاران و شبکه فروش صنعت بیمه است که توانسته اند به شکل گسترده در شهرهای گیلان به مردم خدمات ارائه کنند.

فلکیان تصریح کرد:صنعت بیمه توانسته به اشتغال در گیلان کمک بسیاری کند اینکه سه هزار نفر در گیلان در صنعت بیمه فعال هستند و اگربه ازای هر کدام دو نفر نیروی انسانی به کار گرفته شود جامعه آماری ۱۰ هزار نفری به شکل مستقیم حقوق بگیر هستند واز طرف دیگر شرکت‌های بیمه بازرگانی از محدود دستگاههای هستند که تعداد زیادی از نیروهای انسانی جوان ،متعهد و متخصص را به کار گرفته اند که این امر ایجاب می کند مسئولان استان نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشند.

رییس سندیکای بیمه گران گیلان افزود :در گیلان روزانه صدها تصادف منجر به جرح و فوت و خسارت‌های مالی رخ می‌دهد که بدون هیچ مشکل و اعتراض مردم خدمات بیمه ارائه می گردد و نیمی از جمعیت گیلان از خدمات بخش درمان شرکت های بیمه گر خصوصی استفاده می کنند و با اعتمادی که به این شرکت‌های بیمه دارند به شکل آسان و از خدمات درمانی بیمارستان های خصوصی بهره می برند.

وی افزود: خسارت‌های پرداختی شرکت های بیمه ای در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان به مردم است که در بخش‌های دیه آتش‌سوزی بیمارستان و غیره پرداخت شده است.

فلکیان با بیان اینکه امروزشاخص ضریب نفوذ بیمه ای ازمهم ترین شاخصه های توسعه یافتگی درهر کشوراست ، اظهار کرد : استان گیلان توانسته با ضریب نفوذ ۲.۸ استان سوم کشورپس از تهران و قم باشد و این موفقیت بزرگی است و بستر برای افزایش ضریب نفوذ در گیلان وجود دارد که می توان با رفع برخی موانع به ضریب نفوذ بیمه ای عالی تری دست یافت.

وی گفت: حذف مالیات و ارزش افزوده می‌تواند موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در این صنعت شود به خصوص حذف مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌های اجباری مورد انتظارصنعتگران بیمه است.

امیدواریم که با تلاش نمایندگان مجلس این مشکل رفع گردد تا شاهد پوشش بیمه‌ای بیشتری از افراد جامعه درصنعت بیمه باشیم.

در پایان این مراسم از ۶۰ مدیر بیمه، بیمه گذار، پیشکسوت و نماینده شرکت بیمه نمونه گیلان تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 7 =