شهردار رشت خبر داد: تصفیه خانه زباله های سراوان تا دو ماه دیگر آغاز به کار می کند

0 162

تصفیه خانه زباله های سراوان تا دو ماه دیگر آغاز به کار می کند

عصرکاسپین / شهردار رشت در بازدید شماری از فرزندان شهدا و همچنین برخی از خبرنگاران از دفنگاه زباله های سراوان وعده داد که تصفیه خانه این دفنگاه زباله تا دو ماه دیگر تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، روز شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۸ شماری از فرزندان شهدا به دعوت امیر ترومیده مسوول امور ایثارگران شهرداری رشت و برخی از خبرنگاران به دعوت مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از دفنگاه زباله های سراوان و روند اجرای پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله های این دفنگاه و همچنین شرکت کود آلی گیلان بازدید کردند.
دکتر حاج محمدی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه زباله های سراوان از پیمانکار پروژه نیز قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه بوی بد و حشرات موذی در منطقه در گذشته اهالی روستاهای اطراف را به شدت آزار می داد، گفت: با اقدامات انجام شده این بوی بد از بین رفته و با سمپاشی همه روزه جلوی تکثیر حشرات موذی و مگس گرفته شد به گونه ای که حالا دیگر اثری از آنها نیست.

دکتر حاج محمدی با تاکید بر اینکه حالا دیگر دفنگاه سراوان از وضعیت بحرانی خارج شده است، افزود: پروژه ساخت تصفیه‌خانه شیرابه دفنگاه سراوان هم که از سه ماه پیش شروع شده، حالا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی تجهیزات تصفیه خانه هم‌ نصب می شود.

شهردار رشت سپس به عنوان یک متخصص محیط زیست در باره ویژگی ها و نحوه کار سیستم تصفیه شیرابه زباله ها در این پروژه توضیحاتی کامل ارائه کرد و به پرسش های متعدد خبرنگاران پاسخ گفت.

وی همچنین در محل دفنگاه زباله ها با اشاره به اینکه یک دستگاه کمپکتور (زباله‌کوب) از کشور آلمان خریداری و در این سایت به کار گرفته شد، گفت: این کمپکتور قابلیت کوبیدن ۱۰۰ تن زباله را دارد.

وی همچنین گفت: پس از کوبیدن زباله ها و سمپاشی، روی آن با مخلوط شن و ماسه پوشیده می شود.

دکتر حاج محمدی در ادامه توضیحاتی درباره اجرای طرح خرید زباله از شهروندان به وسیله بهره گیری از یک نرم افزار ویژه و واریز مبالغ زباله خریداری به کیف الکترونیکی هر شهروند، ارائه کرد.

ظرفیت روزانه کارخانه کود آلی به ۳۰۰ تن افزایش یافته است

دکتر حاج محمدی در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه کود آلی گیلان با اشاره به تعمیر و تجهیز خط پردازش این کارخانه از ایجاد دو سوله جدید خبر داد و آن را گامی بلند در جهت افزایش ظرفیت کارخانه دانست.

شهردار رشت گفت: روزی که تصدی این شهرداری را بر عهده گرفتم ظرفیت آن ۱۰۰ تن زباله در روز بود که حالا به ۳۰۰ تن زباله به صورت روزانه افزایش یافته است.

وی از راه‌اندازی فاز دوم کارخانه کود آلی گیلان نیز خبر داد و گفت: تلاش می کنیم ابتدا ظرفیت کارخانه را به ۵۰۰ تن زباله در روز برسانیم و سپس با افزایش فضای کارخانه و ایجاد خط پردازش جدید ظرفیت آن روزانه به یک هزار تن افزایش یابد.

وی همچنین در جریان راهنمایی خبرنگاران در بازدید از بخش های مختلف این کارخانه تاکید کرد: تفکیک زباله ها، بازیافت و تبدیل زباله ها به کمپوست از اصلی ترین اقداماتی است که در این کارخانه انجام می شود.

وی که با علاقه ای فراوان موضوعات مختلف را به بازدیدکنندگان توضیح می داد، از آنها خواست تا وسعت کارهایی را که در این کارخانه در چند ماه گذشته انجام شده را به اطلاع شهروندان برسانند.

در پایان این برنامه هم، خبرنگاران، فرزندان شهدا و مسوولان با شهردار رشت، نزدیک در ورودی کارخانه کود آلی عکس یادگاری گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =