لیگ قهرمانان آسیا| حریفان پرسپولیس و سپاهان و رقبای احتمالی استقلال و شهر خودرو مشخص شدند

0 129

لیگ قهرمانان آسیا| حریفان پرسپولیس و سپاهان و رقبای احتمالی استقلال و شهر خودرو مشخص شدند

قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ برگزار شد و رقبای نمایندگان کشورمان در این مسابقات مشخص شدند.
قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ امروز (سه‌شنبه) در کوالالامپور مالزی آغاز شد. وینزور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مراسم گفت: رویکرد AFC به گونه‌ای است که باشگاه‌ها از همه تلویزیون‌های زنده آسیا از پخش بازی‌ها استفاده کنند. برای بسیاری از ورزشگاه‌ها، امکانات به‌روزی فراهم شده است، مخصوصاً کانال‌های دیجیتالی که باشگاه‌ها می‌توانند بسیاری از اطلاعات را از فضای مجازی کسب کنند.

وی ادامه داد: ما ۸۰ میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی داریم و همه توانایی‌ها برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح خود رسیده است. مدل قبلی شرکت تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا، حضور ۳۲ تیم بوده است.

دبیرکل AFC با اشاره به افزایش تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از سال آینده تصریح کرد: از سال ۲۰۲۱، مدل صعود تیم‌ها در شرق و غرب آسیا نسبت به دوره‌های قبلی متفاوت خواهد بود. قول می‌دهیم فصلی رویایی و خاطره‌انگیز برای تماشاگران ایجاد کنیم. استراتژی جدیدی ایجاد می‌کنیم و در مسابقات جدید آسیایی روش‌های نوینی به کار می‌بریم. مشتاقیم کمپین‌های جدیدی برای بازی‌ها ایجاد شود و خاطرات خوبی برای سال‌های آینده بر جای بگذارند. از رسانه‌هایی که با ما همکاری می‌کنند، خیلی ممنونم.

رئیس کمیته مسابقات AFC هم گفت که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰، به صورت مستقیم در رقابت‌های سال ۲۰۲۱ شرکت خواهند کرد. مسابقات سال آینده با حضور ۴۰ تیم برگزار می‌شود.

در این فصل از رقابت‌ها، فوتبال ایران ۲+۲ سهمیه دارد که تیم‌های پرسپولیس و سپاهان سهمیه حضور مستقیم در این بازی‌ها را دارند و دو تیم استقلال و شهر خودرو نیز باید با بازی در پلی‌آف شرایط حضور در مرحله نهایی مسابقات را به دست بیاورند.

استقلال روز اول بهمن میزبان برنده دیدار الفیصلی اردن و الکویت کویت است و در صورت برتری ۸ بهمن میهمان الریان قطر خواهد بود و در صورت برتری به مرحله گروهی راه پیدا می‌کند.

شهر خودرو نیز اول بهمن با برنده دیدار چنای سیتی هند با الرفاع بحرین در مشهد بازی می‌کند و در صورت پیروزی روز ۸ بهمن میهمان السیلیه قطر می‌شود و در صورتی که به پیروزی برسد راهی مرحله گروهی خواهد شد.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در دو منطقه غرب و شرق قاره انجام می‌شود که در نهایت پس از برگزاری بازی‌های مرحله گروهی و حذفی، تیمی از منطقه غرب و تیمی از منطقه شرق راهی فینال می‌شوند که فینال این مسابقات نیز به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. در فصل ۲۰۱۹ مسابقات الهلال عربستان موفق شد در دو بازی رفت و برگشت اوراوا ردز ژاپن را شکست بدهد و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

منطقه غرب آسیا:

گروه A: الوحده امارات- الشرطه عراق- برنده پلی‌آف الریان قطر با (برنده الفیصلی اردن -الکویت کویت با استقلال) و برنده پلی آف الاهلی عربستان با (برنده لوکوموتیو ازبکستان و استقلال تاجیکستان)

گروه B: الهلال عربستان- شباب الاهلی امارات- پاختاکور ازبکستان- برنده پلی آف السیلیه قطر با (چنای سیتی هند -الرفاع بحرین – شهر خودرو)

گروه C: الدحیل قطر- التعاون عربستان- الشارجه امارات- پرسپولیس

گروه D: سپاهان -السد قطر- النصر عربستان- – برنده پلی آف العین امارات با (بنیادکار ازبکستان -الزوراء عراق)

منطقه شرق آسیا:

گروه E: بیجینگ FC چین – چیانگرای یونایتد تایلند – برنده پلی‌آف تیم چهارم ژاپن، ملبورن ویکتوری استرالیا، تامپینس روورز سنگاپور و بالی یونایتد اندونزی- برنده پلی‌آف FC سئول کره جنوبی، کداح مالزی و تای‌پوی هنگ کنگ

گروه F: اولسان هیوندای کره جنوبی – شانگهای شنهوای چین – پرث گلوری استرالیا – برنده پلی‌آف FC توکیوی ژاپن، پورت تایلند، سرس نگروس فیلیپین و شان یونایتد میانمار

گروه G: نماینده دوم ژاپن – سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی- گوانگژوی چین – جوهور دارالتعظیم مالزی

گروه H: سیدنی FC استرالیا – یوکاهاما مارینوس ژاپن – جئونبوک موتورز کره جنوبی – برنده پلی‌آف شانگهای SIPG چین، بوریرام تایلند و هوچی‌مین سیتی ویتنام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =