همزمان با روز جهانی داوطلب همایشی با عنوان تجلیل از داوطلبان منتخب هلال احمر برگزارشد

0 140

همزمان با روز جهانی داوطلب همایشی با عنوان تجلیل از داوطلبان منتخب هلال احمر برگزارشد

عصرکاسپین / به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛همزمان با روز جهانی داوطلب همایشی با عنوان تجلیل از داوطلبان منتخب جمعیت با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان، مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل حوزه استانداری گیلان و جمع کثیری از داوطلبان، امدادگران،نجاتگران و خیرین جمعیت هلال احمر استان گیلان در سالن اجتماعات این جمعیت برگزار شد.

در ابتدا استاندار گیلان ضمن اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر بیان کرد: کمک‌رسانی و امداد داوطلبانه و خیرخواهانه و کمک به توسعه صلح‌ و دوستی از اهداف حوزه داوطلبان هلال احمر است.

جمع‌آوری حدود ۶۰ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی توسط جمعیت هلال احمر گیلان

زارع افزود: کمک به آسیب دیدگان توسط جمعیت فعال و جوان هلال احمر بیانگر وجود سرمایه انسانی غنی در استان است.

استاندار گیلان با اشاره به کمک های نقدی داوطلبان هلال احمر گیلان اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر توانستند در جریان سیل اخیر حدود ۶۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی گیلان را جمع‌آوری و به دست آسیب دیدگان برسانند.

نماینده عالی دولت در گیلان، جمعیت هلال احمر را بزرگترین سازمان مردم ‌نهاد در کشور دانست و گفت: این سازمان مردمی می‌تواند با جلب بیشتر مشارکت مردم، فشار آسیب و گرفتاری را از آسیب دیدگان جامعه کم کنند.

وی افزود: وجود نیروی انسانی با پشتکار قوی و باهمت بلند در هلال احمر برای همگان آشنا است و دولت نیز با اعتباربخشی به مجموعه با تخصیص امکانات لجستیک نظیر بالگرد توانسته به آمادگی بیشتر جمعیت در مواقع بحرانی با توجه به اینکه گیلان، استانی حادثه‌خیز است همکاری کند.

لزوم‌ مشارکت خیران در پویاتر کردن فعالیت هلال احمر

استاندار گیلان اذعان داشت: کمک‌های دولت برای توانمند کردن جمعیت هلال احمر گیلان موضوعی است که استاندار گیلان به آن اشاره کرد و همچنین در همایش امروز نیز از خیران خواست جهت پویاتر کردن جمعیت هلال احمر گیلان با این مجموعه مردم پایه، همکاری بیشتری داشته باشند.

هدف‌گذاری هلال احمر گیلان برای عضویت پنج‌درصدی جوانان در جمعیت

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: به یُمن فعالیت اثربخش و هدفمند جمعیت داوطلبان گیلان بر اساس برنامه‌ریزی‌های پنج ساله، قرار است یک درصد جمعیت گیلان به عضویت جمعیت هلال احمر و پنج درصد از جوانان فعال به عضویت سازمان داوطلبان جمعیت درآیند.

ولی پور ضمن اشاره به تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان افزود: در گیلان حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت فعال داوطلب آماده خدمت گذاری در عرصه‌های مختلف امداد و نجات از جمله در سوانح و حوادث حضور دارند که نیمی مرد و نیمی دیگر زن هستند.

وجود ۱۸۰ خانه هلال روستایی فعال در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به تعداد خانه های هلال در گیلان، اظهار کرد: ۱۸۰ خانه‌ هلال روستایی باهدف آموزش همگانی و افزایش شمار داوطلبان برای ارائه خدمات بهتر در جامعه فعالیت می‌کنند.

خدمت به هزاران نفر توسط داوطلبان هلال احمر گیلانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اذعان داشت: طی هشت‌ماهه اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال خدمات به آسیب دیدگان توسط پنج هزار داوطلب گیلانی ارائه‌شده و بالغ‌بر ۳۲ هزار بهره‌بردار از این خدمت استفاده کرده اند.

نجات پنج هزار تن توسط جمعیت داوطلبان هلال احمر

ولی پور تصریح کرد: طی هشت‌ماهه اخیر بالغ ‌بر یک هزار حادثه در سطح استان روی‌داده که با بالغ‌ بر پنج فقره از آن‌ها حادثه ویژه بودند و نتیجه امدادرسانی داوطلبان، نجات حداقل پنج هزار تن بوده است، البته باید گفت هلال احمر استان در کنار خدمات انسان دوستانه،  اعتبارات و امکانات لجستیکی را نیز برای گیلان به ارمغان داشته و در این شاخص رتبه تراز اول کشور را نیز کسب کرده‌است.

استاندار عضو داوطلب هلال احمر شد

در این همایش استاندار گیلان علاوه بر عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر، لباس خدمت‌رسانی و صلح و دوستی جمعیت را بر تن کرد.

دایر کردن بازارچه چتر مهربانی به نفع دانش آموزان محروم

گفتنی است: در حاشیه این همایش، “بازارچه نیکوکاری چتر مهربانی” به نفع دانش آموزان مناطق کم برخوردار با همراهی بانوان داوطلب هلال احمر استان به مدت دو روز در محل جمعیت هلال احمر گیلان در رشت گشایش یافت.

شایان ذکر است: ۲۴ تن از داوطلبان، پزشکان، خیران، واقفان، جوانان و امدادگران منتخب به نمایندگی از داوطلبان فعال جمعیت در پایان همایش توسط استاندار و مسولان هلال احمر تجلیل شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =