استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش تاکید کرد؛ ستادهای تقویت بنیه علمی دانش آموزان با جدیت در تمامی نقاط گیلان فعال شود

استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش تاکید کرد؛ ستادهای تقویت بنیه علمی دانش آموزان با جدیت در تمامی نقاط گیلان فعال شود

0 205

استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش تاکید کرد؛
ستادهای تقویت بنیه علمی دانش آموزان با جدیت در تمامی نقاط گیلان فعال شود

عصرکاسپین / به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه در شهرستان‌ها باید جلسات شورای آموزش و پرورش به‌موقع، مستمر و پیوسته تشکیل شود ، ابراز امیدواری کرد که این تصمیمات درجهت پیشبرد و اهداف آموزش و پرورش در راستای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش محقق شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: باید از ظرفیت‌های مردمی برای تقویت نهاد آمورش و پرورش بهره گرفت و در جهت کاهش وابستگی مراکز آموزشی به بودجه‌های دولتی گام برداشت.

به گفته دکتر زارع؛ نهادهای قانونی و مؤسساتی که به حکم قانون تشکیل شده‌اند و در استان فعال هستند مانند خیرین مدرسه ساز، ازجمله ظرفیت هایی به شمار می روند که باید از آنها در راستای گسترش مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مدرسه‌سازی استفاده کرد.
وی با اشاره به گزارش مدیرکل نوسازی مدارس که ۲۰ درصد از مدارس موجود استان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده، خاطرنشان کرد: حدود نیمی از پروژه‌های جدیدی که طی هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به بهره‌برداری می‌رسند؛ توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده که کار بسیار ارزشمندی است و می‌بایست از آنان قدردانی کرد.

دکتر زارع با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی همواره باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: کاهش فاصله کیفی بین مدارس و تشکیل ستاد تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش آموزان در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف گیلان با عضویت و فعالیت مستمر مدیران ذی‌ربط، یکی از روش‌های بهبود کیفیت آموزشی به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی دانش آموزان را سرمایه‌های ملی و آینده سازان میهن اسلامی عنوان و اضافه کرد: نباید از هیچ کوششی برای آنان در مسیر تعلیم و تربیت کوتاهی شود چراکه از مهمترین عوامل پیشبرد شکوفایی توسعه استان‌مان نیروی انسانی است و می‌بایست زمینه نشاط و فعالیت بیشتر آنها را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری بیستمین پرسش مهر رئیس جمهوری از دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: این پرسش کاملاً اساسی بود که نشان از اثر بخشی فضایی آرام و لذت بخش برای یادگیری دانش آموزان دارد.

استاندار گیلان آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یکی از تهدیدهای جامعه امروز عنوان کرد و افزود: لازم است حیاط پویا، کتابخانه، فضاسازی مدارس و محیطی که دانش آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند را شاداب‌‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوها و استفاده از خطوط ریلی برای اردوهای راهیان نور و سایر برنامه‌ها ، در راستای نشاط بخشی محیط دانش آموزان، اثربخش است.

دکتر زارع ادامه داد: زمینی برای احداث دانشگاه فرهنگیان به مساحت ۳۰ هکتار از اراضی دولتی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به تصمیمات خوب دولت و مجلس برای همکاری بیشتر با مدارس دولتی جهت بهره مندی از تخفیفات پرداخت بهای مصرفی آب، برق، گاز و تلفن در قالب مصرف سرانه اشاره و اضافه کرد: نهادهایی همچون شرکت‌های آب، توزیع برق، گاز و مخابرات؛ تا جایی که قانون اجازه داده، انعطاف لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش عضویت آموزش و پرورش در شورای پدافند غیرعامل را گامی در جهت ارائه آموزش های لازم در این ارتباط به دانش آموزان عنوان کرد که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی در خاتمه سخنانش تاکید کرد که موضوع مربوط به جذب عوارض شهرداری ها و پرداخت آن به آموزش و پرورش، مورد پیگیری قرار گرفته و شرایطی فراهم شود که طبق قانون، این پرداختی برای سال جاری نیز انجام شود.
در پایان این جلسه لوح قدردانی دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از دکتر زارع، به استاندار گیلان اهدا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =