فرماندار رشت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: لزوم توجه جدی دستگاه های فرهنگی به فرهنگ سازی در مقابله با کالای قاچاق

فرماندار رشت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: لزوم توجه جدی دستگاه های فرهنگی به فرهنگ سازی در مقابله با کالای قاچاق

0 130

فرماندار رشت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد:
لزوم توجه جدی دستگاه های فرهنگی به فرهنگ سازی در مقابله با کالای قاچاق

عصرکاسپین / فرماندار رشت با اشاره به نقش کالای قاچاق در تخریب فرصت های شغلی داخل کشور و ایجاد مانع بر سر راه تولید کنندگان، تاکید کرد: علاوه بر مبارزه فیزیکی با قاچاق کالا، نیازمند فرهنگ سازی در راستای تحریم خرید کالای قاچاق از سوی مردم هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر میرشمس مومنی زاده، در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان با بیان اینکه بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شرایط کنونی کشور که جنگ اقتصادی از سوی ابرقدرتها به ما تحمیل شده است و برخی از مردم به دلیل تحریم های موجود، زیر بار فشارهای اقتصادی و معیشتی هستند، بسیار حائز اهمیت است، افزود: قاچاق کالا و ارز، پدیده ای است که اقتصاد سالم و پویای هر جامعه ای را تهدید می کند و با توجه به صرفه اقتصادی که برای افراد سودجو دارد، هر دو بخش دولتی و خصوصی را درگیر کرده و امنیت و آرامش اقتصادی جامعه را با اختلال مواجه می کند.

فرماندار مرکز استان ادامه داد: بنابراین باید عواملی که باعث تهدید امنیت و آرامش عمومی جامعه به لحاظ اقتصادی می شوند، از سوی مسئولین ذیربط و تمامی آحاد جامعه با حساسیت و جدیت بیشتری دنبال شود.

وی قاچاق کالا و ارز را فرآیندی زیان بار برای تولید ملی و اشتغال داخل کشور دانست و تصریح کرد: هر کالای قاچاق نابودگر یک فرصت شغلی در داخل کشور و فرصتی برای تولید کنندگان خارجی است و این در شرایطی است که نخستین مشکل اجتماعی جامعه ی ما مقوله اشتغال است.

دکتر مومنی زاده، مباحث قاچاق کالا و ارز را در تضاد با مقوله حمایت از تولید و کالای ایرانی و رفع موانع تولید عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: حمایت ما از تولید داخلی رابطه مستقیمی با مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته و به عبارتی دیگر با توسعه ورود کالای قاچاق، موانع تولید در داخل کشور گستره ی بیشتری خواهد یافت.

فرماندار شهرستان رشت، آسیب های بهداشتی کالای قاچاق در مقوله های مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی را تهدیدی جدی برای سلامت جامعه برشمرد و افزود: متاسفانه قاچاق کالا در حوزه های سلامت محور حتی در بحث غذا و دارو نیز وجود دارد که علاوه بر تهدید امنیت و آرامش جامعه، سلامت افراد را نیز به شدت با خطر مواجه می کند.

وی مبارزه با معضل قاچاق کالا را محدود به مبارزه فیزیکی صرف و مبارزه با مظاهر قاچاق کالا و ارز ندانست و تصریح کرد: علاوه بر مسائل مذکور باید باید گونه ای از اقدامات پیشگیرانه، فرهنگی و آموزشی در جوامع هدف و آسیب پذیر نیز صورت پذیرد.

دکتر مومنی زاده در این باره افزود: حوزه های دانش آموزی در آموزش و پرورش با جامعه ی هدفی گسترده، دانشجویان در دانشگاه‌ها و دیگر مخاطبان می توانند در راستای فرهنگ سازی جهت مبارزه با قاچاق کالا بسیار موثر باشد که نیاز است با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و حمایت روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در راستای تحقق این هدف گام برداریم.

فرماندار رشت با تاکید بر انجام منظم گشت های مشترک شناسایی کالاهای قاچاق توسط دستگاه‌های ذیربط، گفت: با توجه به اهمیت برخورد قاطع با مقوله قاچاق کالا و ارز، نیاز است پرونده های قاچاق کالا نیز با دقت ، جدیت و سرعت بیشتری پیگیری شودو تعزیرات حکومتی نیز در بررسی این پرونده ها با سرعت بیشتری رای صادر کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 1 =